ایران پرسمان

آخرين مطالب

یواش‌ یواش، محکم تحلیل روز

یواش‌ یواش، محکم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
یکشنبه‌شب حزب‌الله لبنان طی حمله‌ای پهپادی به سالن غذاخوری سربازان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی توانست چند نفر از آنها را به هلاکت برساند و 75 سرباز کودک‌کش دیگر را زخمی کند. عملیات پهپادی حزب‌الله سالن غذاخوری پایگاه تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا را درست زمانی هدف قرار داد که تکاوران غاصب و جنایتکار تیپ گولانی مشغول صرف وعده شام بودند و به همین دلیل اصابت این پهپاد تلفات زیادی روی دست صهیونیست‌ها گذاشت. ارتش صهیونیستی در ساعات ابتدایی این عملیات پیچیده و موفق حزب‌الله لبنان در شوک فرو رفت و بارها آمار و اطلاعات ضد و نقیضی را مطرح کرد. ابتدا آنها تلاش در سانسور ابعاد حادثه داشتند اما پس از اینکه تصاویر صف طولانی آمبولانس‌ها در مقابل پادگان تیپ گولانی منتشر شد، دیگر برای پوشاندن حقیقت دیر شده بود و ارتش رژیم به شیوه مرسوم خود و به صورت قطره‌چکانی تعداد تلفات این عملیات را منتشر کرد. 

ابعاد عملیات
حمله به پایگاه تیپ گولانی در ساعت 19:15 دقیقه رخ داد و پیش از آن نیز شهرک‌نشینان مناطق نزدیک این پایگاه شنیده شدن صدای پهپادها را به پلیس رژیم صهیونیستی گزارش کرده بودند اما با این وجود این گزارش‌ها جدی گرفته نشد و پیش از اصابت پهپادها به پایگاه نیز هیچ آژیر خطری به صدا درنیامد! پیش از رسیدن پهپادها به هدف نیز 2 پهپاد از سمت دریای مدیترانه وارد سرزمین‌های اشغالی شده بودند که یک فروند از آنها توانست از پدافند صهیونیست‌ها عبور کند و درست زمانی که ده‌ها نظامی صهیونیست مشغول خوردن شام بودند به پایگاه تیپ گولانی برخورد کند. 
این عملیات بار دیگر نشان داد که نفوذناپذیری سامانه‌های پدافندی رژیم، افسانه‌ای بیش نیست و درست در روزی که ایالات متحده سامانه‌های پدافند هوایی تاد را به سرزمین‌های اشغالی فرستاد این عملیات رخ داد؛ عملیاتی که در آینده نزدیک ممکن است علیه سامانه‌های پدافندی آمریکایی و اسرائیلی نیز اجرا شود. پس از این حمله که به هلاکت 4 سرباز رژیم صهیونیستی تاکنون و زخمی شدن 75 سرباز اشغالگر دیگر منجر شد، فرماندهان ارتش و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در محل حادثه حاضر شدند. مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی این عملیات را بزرگ‌ترین ضربه و حادثه امنیتی از آغاز تجاوز رژیم به خاک لبنان نامیدند. 
گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از حضور در محل عملیات گفت: این یک حادثه دشوار با نتایج دردناک است. ما باید آن را بررسی کنیم، جزئیات را مطالعه کنیم و درس‌ها را به شیوه‌ای سریع و حرفه‌ای جذب کنیم. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم نیز با انتشار ویدئویی از خود خواستار سکوت درباره ابعاد حمله و عدم انتشار اطلاعات از تلفات عملیات حزب‌الله شد. این حمله سنگین‌ترین ضربه حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید. حزب‌الله لبنان روز یکشنبه 38 عملیات علیه ارتش صهیونیستی و مواضع آن در شهرک‌های شمال انجام داد که از نظر تعداد عملیات‌ها نشان از افزایش آتش نیروهای حزب‌الله دارد. 
ساختار منسجم حزب‌الله
عملیات شامگاه یکشنبه حزب‌الله لبنان نشان داد این نیرو پس از سلسله عملیات‌های تروریستی رژیم و شهادت فرماندهان و دبیرکل محبوب این حزب همچنان توان عملیاتی خود را در حوزه نظامی حفظ کرده است و توان بالایی نیز در حوزه تصمیم‌گیری دارد. نیروهای حزب‌الله حتی در روز ترور آیت‌الله شهید «سیدحسن نصرالله» نیز عملیات‌های خود را متوقف نکردند و پس از آن با آغاز سلسله عملیات‌های خیبر با رمز «لبیک یا نصرالله» حملات کوبنده خود را شدت بخشیدند؛ حملاتی که تنها در روز یکشنبه 80 نظامی صهیونیست را از خدمت به ارتش کودک‌کش به صورت دائم یا موقت معاف کرد! حزب‌الله طی عملیات‌های روز گذشته بار دیگر به شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار داد از نزدیک شدن به مواضع نظامی رژیم اجتناب کنند. اقدامی که نشان از تداوم عملیات‌های پهپادی و موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم در عمق سرزمین‌های اشغالی مستعمره‌نشین دارد. نیروهای حزب‌الله لبنان پس از ترور و شهادت فرماندهان رده‌بالای خود با عملیات‌های متعدد و حفظ فشار بر سرزمین‌های اشغالی در نواحی شمالی و مرکزی و همچنین جلوگیری از نفوذ نیروهای اشغالگر به خاک لبنان بخوبی توانستند قدرت شکست‌ناپذیر خود را به رخ صهیونیست‌ها بکشند؛ قدرتی که حتی با ترور فرماندهان سطح بالا نابود نمی‌شود. حزب‌الله لبنان همچنین با هدف قرار دادن پایگاه آموزشی نیروهای تیپ گولانی در زمان و مکان مناسب توانست قدرت اطلاعاتی بالای خود را نیز به نمایش بگذارد؛ قدرتی که پس از اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها نمایش آن بسیار جالب توجه و نشان‌دهنده این حقیقت است که نیروهای حزب‌الله لبنان نیز در مقابل سازمان‌های متعدد و مدعی امنیتی - جاسوسی رژیم و حامیانش دست‌بسته نیستند و توانایی لازم برای آسیب رساندن به زیرساخت‌ها و مراکز مهم امنیتی، نظامی، اقتصادی و حتی نیروگاهی رژیم را دارند. حزب‌الله لبنان بخشی از توانایی نظامی و تسلیحاتی خود را در حمله شامگاه یکشنبه به نمایش گذاشت؛ توانایی‌هایی که بارها درباره آن سخن گفته شده است و طبق صحبت‌های فرماندهان و رهبران حزب‌الله در موقعیت مناسب از آنها استفاده خواهد شد. 
پیام جدید حزب‌الله
حمله به پایگاه تیپ گولانی پاسخی به تجاوزات ارتش صهیونیستی به شهرهای لبنان بویژه منطقه ضاحیه بیروت است. حزب‌الله لبنان عملیات مرگبار شامگاه یکشنبه را پاسخی به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف بیروت بویژه محله‌های النویری و البسطه اعلام و معادله‌ جدیدی را در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی مطرح کرد. همچنین بیانیه‌ای که حزب‌الله درباره این عملیات صادر کرد، متفاوت از سایر بیانیه‌ها بود و در آن تاکید کرد: «مقاومت اسلامی حاضر و آماده دفاع از کشور و مردم سرافراز و مظلوم لبنان بوده و از هیچ گونه فداکاری در انجام وظیفه خود برای پاسخ به دشمن و توقف تجاوزات آن دریغ نخواهد کرد». پیام دیگر حزب‌الله لبنان در عملیات روز یکشنبه هدف قرار دادن جنوب حیفا و مابعد حیفا بود که توانایی حزب‌الله در هدف قرار دادن دقیق ناحیه محافظت‌شده نظامی در جنوب حیفا را اثبات کرد؛ اقدامی که تهدیدی جدی برای شهر پرجمعیت حیفا و خلیج عکا به حساب می‌آید. حزب‌الله لبنان پیش از این در پاسخ به گسترش تجاوزات ارتش صهیونیستی اعلام کرده بود حیفا را به کریات شمونه دوم تبدیل خواهد کرد؛ اقدامی که نقشه مقامات صهیونیست بویژه نتانیاهو را برای بازگرداندن شهرک‌نشیشنان غاصب مناطق شمال نقش بر آب می‌کند و حتی بر تعداد آوارگان صهیونیست می‌افزاید. حزب‌الله لبنان تاکنون توانسته است با حفظ حجم آتش خود بر شهرک‌های شمالی و گسترش آتش جنگ مناطق مرکزی وضعیت جبهه شمال را برای صهیونیست‌ها به جنگ فرسایشی تبدیل کند و با افزایش عملیات‌هایی مانند ضربه یکشنبه‌شب، صهیونیست‌ها را بیشتر از قبل تحت فشار قرار خواهد داد. 

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1175989/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاردستی سنتی ژاپن الهام‌بخش ساخت آنتن‌های بی‌سیم می‌شود

ترجمه و تالیف کتابی درباره مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری

نوای حمید علیمی در مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان

بیروت: شمار شهدای لبنان به 2350 نفر افزایش یافت

حزب‌ الله 2 تانک و 3 بولدوزر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

نتانیاهو: با هرگونه توقف یکجانبه جنگ در لبنان مخالفم

تظاهرات مردمی در کوبا برای محکومیت رژیم صهیونیستی

ماجرای حمله پهپادی حزب‌الله به پادگان تیپ گولانی چه بود؟

انزوای صهیونیست‌ها در نشست اتحادیۀ بین‌المجالس

زنده بیرون آمدن نوزاد از زیر آوار در لبنان؛ همه خانواده‌ او شهید شدند

یورش نظامیان صهیونیست به «جنین»

تحلیل یک اقتصاددان از عدالت از دیدگاه هایک

تلاقی شگفت انگیز دو رود با یکدیگر

لحظه برخورد صاعقه قدرتمندی در آسمان شهر تشینای هند

لحظه ترسناک نجات مرد دوچرخه سوار از دست گرگ‌های گرسنه

بررسی اتصالات غیردائمی سازه‌ها با امواج فراصوت

بازتاب قرآن در ادبیات فارسی / وقتی قرآن و غزل در هم تنیده می‌شوند

جزئیات نشست شورای ائتلاف؛ تمجید از اقدام شجاعانه قالیباف و عراقچی

کنایه فاضلی به صدور کیفرخواست پرونده چای دبش

گزافه‌گویی بایدن خطاب به ایران: تلاش برای ترور ترامپ، یک اقدام جنگی تلقی می‌شود

مقام حزب‌الله لبنان: به جبهه داخلی اسرائیل میگویم که حل و فصل در آتش‌بس است

ترس و وحشت شهرک‌نشینان در حیفا بر اثر موشک‌های شلیک شده از لبنان

کاهش قیمت دلار بازار طلا و سکه را نامتوازن کرد؛ تحلیلی از وضعیت امروز بازارها

بدهی جهانی امسال از 100 تریلیون دلار فراتر می رود

پس انداز کن، خرید طلا از 100 هزار تومان

فروش11تن طلا در59حراج

فرار معجزه آسای آتش نشانان از انفجار پمپ بنزین در چچن روسیه

تصاویری از جذابیت های کوچکترین گوزن ایرانی

جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین‌المللی معرفی شد

جانا ز فراق تو این محنت جان تا کی

امیرحسین ثابتی: نطق قالیباف در ژنو، تاکید خوبی بر جنایات اسرائیل بود

گالانت: به‌ دنبال جنگ جدید نیستیم

شیخ نعیم قاسم: صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که لبنان را آلت دست خود قرار دهند

واکنش حماس به عملیات «اشدود»

تجهیز گروه‌های تروریستی در سوریه به پهپادهای اوکراینی

آمریکا و انگلیس باز هم به یمن حمله کردند

نماینده پارلمان بریتانیا: کودکان در غزه زنده‌زنده می‌سوزند، چه زمانی اقدامی می‌کنیم؟

شیخ نعیم قاسم: همان‌طور که سید ما می‌خواست موشک‌های مقاومت به حیفا و تلاویو رسیده است

خروج از تیغ مالیاتی با فرمان وزیر

اسرائیل: ضربه سختی خوردیم

رابطه ثروت و قدرت از نظر نوبلیست‌های 2024

وضعیت نامتوازن قیمت مسکوکات ادامه دار شد؛ ورود سکه امامی به کانال 50 میلیون تومان

اجرای فقط 39 درصد قانون ساماندهی صنعت خودرو با گذشت 2.5 سال

نشست هم اندیشی مدیرکل بنیاد مازندران با اعضای تشکلهای همسران شهدا

اژدهای کومودو در ساحل پرانانگ تایلند

چگونه سِحر را باطل کنیم؟

دشمنی با امیرالمؤمنین، دشمنی با خداوند است

دنیای وهم‌آلود موزه تناقض استکهلم

تولید دانش بنیان لنت ترمز خودرو

«مادر انقلاب» به بازار کتاب آمد/خاطرات مرضیه دباغ در کتابفروشی‌ها