ایران پرسمان

آخرين مطالب

اسرائیل: ضربه سختی خوردیم تحلیل روز

اسرائیل: ضربه سختی خوردیم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - هم میهن /متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
حزب‌الله لبنان یک‌شنبه‌شب در یک عملیات پیچیده موشکی-پهپادی یک پادگان آموزشی ارتش اسرائیل را در منطقه بنیامینای بندر حیفا هدف قرار داد. بر اساس گزارش رسمی ارتش اسرائیل بر اثر این حمله پهپادی 4 نظامی اسرائیلی کشته و 67 نفر دیگر مجروح شدند که براساس گزارش‌ها وضع تعدادی از آنها وخیم است.
هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حضور در محل پادگانی که هدف حمله حزب‌الله قرار گرفته‌بود این حمله را حمله‌ای سخت با نتایجی دردناک توصیف کرد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که این حمله ترکیبی حزب‌الله به شکلی طراحی شده‌بود که امکان مقابله با آن توسط سامانه‌های دفاعی اسرائیل وجود نداشت.
براساس این گزارش‌ها حزب‌الله همزمان سه راکت نقطه‌زن و سه پهپاد به سمت بندر حیفا پرتاب کرده‌است. از میان پهپادهای شلیک‌شده یک پهپاد توسط سامانه گنبد آهنین و یک پهپاد توسط نیروی دریایی اسرائیل منهدم شدند، اما پهپاد سوم با موفقیت به محل غذاخوری پادگان آموزشی تیپ گولانی اصابت می‌کند که خسارات زیادی به ساختمان وارد می‌کند و ده‌ها نظامی اسرائیلی را به خاک و خون می‌کشد.
برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مدل پهپاد استفاده‌شده در این عملیات «مرصاد» است که مشابه پهپادهای ابابیل تولیدشده توسط ایران است. رسانه‌های اسرائیلی نوشته‌اند که در طول 12 ماه گذشته 1200 پهپاد به سمت اسرائیل شلیک شده‌اند که 221 پهپاد توانسته‌اند از سامانه‌های دفاعی اسرائیل عبور کنند.
بازدید نظامیان ارشد اسرائیلی از محل اصابت پهپاد
هرتزی هالوی از پایگاه گولانی که در حمله مرگبار پهپاد حزب‌الله هدف قرار گرفته بود، بازدید و از نیروهای صهیونیست به خاطر نحوه برخورد با حمله‌ای که در آن چهار سرباز به هلاکت رسیده و 58 نفر دیگر زخمی شدند، تمجید کرد. هالوی می‌گوید: «ما در جنگ هستیم و حمله به یک پایگاه آموزشی جدی است و نتایج دردناکی دارد. شما در درمان و تخلیه مجروحان و قربانیان به درستی عمل کردید.»
به گزارش رسانه تایمز آو اسرائیل، او گفت: «ما به مبارزه و تمرین برای [نبردهای] آینده ادامه می‌دهیم.» یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در ضمن بازدیدش از پایگاه تیپ گولانی ارتش این رژیم که هدف حمله پهپادی شب گذشته حزب‌الله قرار گرفت، در اظهاراتی که نشان‌دهنده بیم این رژیم از پهپادهای مقاومت است، دفاع در برابر این پهپادها را ضروری دانست. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته، حملات اخیر حزب‌الله لبنان علیه اردوگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی با «پاسخ قاطع» مواجه خواهد شد. 
بیانیه حزب‌الله
حزب‌الله لبنان بامداد دوشنبه جزئیات عملیاتی را که شامگاه یکشنبه علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا اجرایی شد، اطلاع‌رسانی کرد. براساس این بیانیه، پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند، منفجر شدند، درحالی‌که آنها در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها تن از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.
شبکه خبری المیادین گزارش داد، در پی عملیات ویژه حزب‌الله در جنوب حیفا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیرحیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان. در این بیانیه به برخی از اطلاعات مربوط به اهداف حساس نظامی اسرائیل و تأسیسات حیاتی این رژیم در فلسطین اشغالی به‌ویژه در شهر حیفای اشغالی اشاره شده که توسط پهپادهای «هدهد» جمع‌آوری شده‌ یا جمع‌آوری می‌شوند.
مقاومت شامگاه یکشنبه عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در بنیامینا انجام داد. مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله‌عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ به حملات اسرائیل به‌ویژه به النویری و البسطه در بیروت و مناطق دیگر و در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.
غرور بی‌جا
الیور لوی، خبرنگار اسرائیلی در واکنش به این عملیات می‌نویسد: «در روزهای گذشته ادبیات متکبرانه و مغرورانه‌ای در بین مقام‌های اسرائیلی رایج شده‌است که حزب‌الله در حال فروپاشی است و ما بخش اعظم زرادخانه راکتی حزب‌الله را نابود کرده‌ایم و از این دست خزعبلات. تعجب‌آور است که هیچ درسی نمی‌گیرند. حزب‌الله سقوط نکرده‌است.
حزب‌الله توانمندی‌های بی‌شمار دیگری در زرادخانه‌ای که انباشت کرده‌است در اختیار دارد. هر کسی که فکر می‌کند می‌توان این توانمندی‌ها را در یک ماه نابود کرد در هپروت زندگی می‌کند یا اینکه می‌خواهد جهان هپروتی را به دیگران نشان دهد. معرفی پهپادی که دیشب استفاده شد و قلب اسرائیل را هدف قرار داد و بارانی از موشک که مرکز اسرائیل و حیفا را هدف قرار داد، نشانه‌ای از این موضوع است. چیزهای بیشتری در راه است و واجب است که در دام واقعیت‌های مجعول مهندسی‌شده نیفتیم.»
روزنامه هاآرتص در یادداشتی با واکنش به این حمله نوشت، کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی که ادعای «پیروزی» بر حماس در غزه را دارند، اکنون اهدافی دست‌نیافتنی را نشانه گرفته‌اند، از جمله نابودی حزب‌الله در لبنان و درگیری با ایران. برخی چهره‌ها در اراضی اشغالی آنقدر سرمست غرور هستند که مسئله حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا زیرساخت‌های نفتی آن را مطرح می‌کنند، اما به گزارش این رسانه، تاریخ نشان داده این غرور بی‌جا اغلب به فاجعه منجر می‌شود.
هاآرتص با یادآوری اینکه در حال حاضر میلیون‌ها نفر به دلیل عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی رنج می‌برند، تاکید کرد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند دشمنان خود را کاملاً از بین ببرند و با میزان شدید رنجی که در یک سال گذشته به مردم غزه و لبنان تحمیل کرده‌اند، نسل‌های آینده در این مناطق نسبت به صهیونیست‌ها کینه عمیقی به دل خواهند داشت.
این رسانه عبری در گزارش خود به سرخوشی و غرور کاذبی اشاره می‌کند که این روزها صهیونیست‌ها از خود بروز می‌دهند؛ غروری که از ترور ناجوانمردانه اعضای جنبش مقاومت در منطقه ناشی شده و رژیم صهیونیستی را درگیر این تصور اشتباه می‌کند که هیچ‌چیز جلودارش نیست. به گزارش هاآرتص، صهیونیست‌ها با این اوصاف به طرز فکر خطرناکی متمایل می‌شوند که رژیم اشغالگر را به‌سمت اقدامات تهاجمی‌تر سوق می‌دهد، حال‌آنکه چنین اقداماتی در آینده تبعات فراوانی برای آنان خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1176009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی قیمت دلار 25 مهر 1403

تخلیه روانی بورس با نوسان سه درصدی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 25 مهر 1403

سازمان حمایت آزادسازی قیمت لبنیات را تکذیب کرد

جدایی زنان متاهل از بازار کار

گارد گرفتن جالب همستر برای دفاع از خود

رشته کوه‌های شگفت انگیز آند در آمریکای جنوبی

زنده بیرون آمدن نوزاد از زیر آوار در لبنان

خرچنگ با رنگی خاص!

عملیات نجاتی که با سقوط مرگبار همراه شد

گوناگون/ هدیه شگفت انگیز یک میلیونر اهل دبی به اسب آبی کوتوله‌ی محبوب

مشاهده یک سگ بر فراز قله هرم جیزه!

اصلاح و بهبود کیفیت خاک‌های کشاورزی با تولید کودهای محلول در آب

با واژه‌های جدید چطور برخورد می‌کنیم!

انتقاد جواد امام از شهرداری تهران: ظاهرا در ذهن آقایان نظام پارلمانی شده است

سوغاتی قالیباف از ژنو؛ سه قطعه کاشی متعلق به 800 سال قبل از میلاد مسیح به ایران بازگردانده شد

عراقچی در دیدار با مقام ارشد آذربایجان: مخالف مداخله کشورهای بیگانه در قفقاز هستیم

شمار شهدای لبنانی طی 24 ساعت گذشته به 41 تن رسید

حملات موشکی سنگین حزب‌الله لبنان به «صفد» و «جولان اشغالی»

روزهای سخت وزیر

کاردستی سنتی ژاپن الهام‌بخش ساخت آنتن‌های بی‌سیم می‌شود

ترجمه و تالیف کتابی درباره مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری

نوای حمید علیمی در مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان

بیروت: شمار شهدای لبنان به 2350 نفر افزایش یافت

حزب‌ الله 2 تانک و 3 بولدوزر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

نتانیاهو: با هرگونه توقف یکجانبه جنگ در لبنان مخالفم

تظاهرات مردمی در کوبا برای محکومیت رژیم صهیونیستی

ماجرای حمله پهپادی حزب‌الله به پادگان تیپ گولانی چه بود؟

انزوای صهیونیست‌ها در نشست اتحادیۀ بین‌المجالس

زنده بیرون آمدن نوزاد از زیر آوار در لبنان؛ همه خانواده‌ او شهید شدند

یورش نظامیان صهیونیست به «جنین»

تحلیل یک اقتصاددان از عدالت از دیدگاه هایک

تلاقی شگفت انگیز دو رود با یکدیگر

لحظه برخورد صاعقه قدرتمندی در آسمان شهر تشینای هند

لحظه ترسناک نجات مرد دوچرخه سوار از دست گرگ‌های گرسنه

بررسی اتصالات غیردائمی سازه‌ها با امواج فراصوت

بازتاب قرآن در ادبیات فارسی / وقتی قرآن و غزل در هم تنیده می‌شوند

جزئیات نشست شورای ائتلاف؛ تمجید از اقدام شجاعانه قالیباف و عراقچی

کنایه فاضلی به صدور کیفرخواست پرونده چای دبش

گزافه‌گویی بایدن خطاب به ایران: تلاش برای ترور ترامپ، یک اقدام جنگی تلقی می‌شود

مقام حزب‌الله لبنان: به جبهه داخلی اسرائیل میگویم که حل و فصل در آتش‌بس است

ترس و وحشت شهرک‌نشینان در حیفا بر اثر موشک‌های شلیک شده از لبنان

کاهش قیمت دلار بازار طلا و سکه را نامتوازن کرد؛ تحلیلی از وضعیت امروز بازارها

بدهی جهانی امسال از 100 تریلیون دلار فراتر می رود

پس انداز کن، خرید طلا از 100 هزار تومان

فروش11تن طلا در59حراج

فرار معجزه آسای آتش نشانان از انفجار پمپ بنزین در چچن روسیه

تصاویری از جذابیت های کوچکترین گوزن ایرانی

جایگزین احتمالی ایستگاه فضایی بین‌المللی معرفی شد

جانا ز فراق تو این محنت جان تا کی