ایران پرسمان

آخرين مطالب

انتخابات درباره پرونده‌های قانونی ترامپ تصمیم گیری می‌کند‌ جهان ما

انتخابات درباره پرونده‌های قانونی ترامپ تصمیم گیری می‌کند‌
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - تسنیم / با وجود آنکه دونالد ترامپ در برخی پرونده‌های حقوقی خود در دادگاه عالی آمریکا پیروز شد اما سرنوشت باقی پرونده‌های وی به انتخابات و نتیجه آن بستگی دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قضات دیوان عالی آمریکا در آخرین دوره خود در سال جاری، ترامپ را در سه پرونده حقوقی پیروز اعلام کردند. اما این آخرین مشکلات و مسائل حقوقی مربوط به ترامپ نبود که دادگاه عالی باید درباره آن ها تصمیم گیری می کرد.
براساس این گزارش، همچنان 7 پرونده دیگر علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه های پایین تر در حال بررسی است و ترامپ از متهمان این پرونده هاست که دو پرونده مربوط به اتهامات کیفری فدرال، دو پرونده تعقیب کیفری ایالتی و سه پرونده شکایت مدنی است. این پرونده ها در نهایت ممکن است به دادگاه عالی ارجاع داده شود اما احتمالا هیچ یک از آنها در دوره 9 ماهه جدید آغاز به کار دادگاه عالی که شروع آن از روز دوشنبه خواهد بود، بررسی نخواهد شد.
بر این اساس، در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 5 نوامبر باقی مانده، احتمال مطرح شدن دعوی قضایی علیه ترامپ به دلیل اعلام نتایج انتخابات وجود ندارد. رقابتی که ترامپ شانه به شانه کامالا هریس پیش می رود و برنده آن در تاریخ 20 ژانویه 2025، به طور رسمی رئیس جمهور آمریکا می شود.

سرنوشت دستکم دو پرونده حقوقی ترامپ به عنوان متهم پرونده، می تواند منوط به نتیجه انتخابات پیش رو باشد. اگر ترامپ بار دیگر در این انتخابات پیروز شود و به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی شود، می تواند درخواست عفو بدهد یا افرادی را برای هدایت وزارت دادگستری انتخاب کند که دو پرونده کیفری فدرالش را که توسط بازپرس ویژه جک اسمیت مطرح شده و دنبال می شود، مختومه اعلام کند. یکی از این پرونده ها تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 و شکست در مقابل جو بایدن و دیگری، پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید در سال 2021 است.
اتهامات کیفری ایالتی فرای درخواست عفو مقام ریاست جمهوری است. این دو پرونده کیفری ترامپ شامل پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 در ایالت جورجیا است.
پرونده های مدنی وی نیز در دادگاه ایالتی نیویورک شامل کلاهبرداری و فساد مالی در شرکت های او و دو پرونده دیگر در دادگاه ایالتی نیویورک در خصوص تجاوز جنسی به یک نویسنده زن برجسته آمریکایی است.
اگر ترامپ در انتخابات چند روز آینده در برابر هریس شکست بخورد، تمام پرونده های کیفری و حقوقی و مدنی وی در دادگاه های پایین تر دنبال می شود و ممکن است به دادگاه عالی نیز راه یابد. ترامپ تاکنون در پروند های کیفری خود گناهکار شناخته نشده و انجام هر کار نادرستی را انکار کرده است. وی همچنین طرح این پرونده ها را تلاشی گسترده از سوی مخالفانش برای دخالت در انتخابات و ممانعت از راه یابی دوباره او به کاخ سفید دانسته است.
در همین حال، دادگاه عالی آمریکا در ماه جولای حکم داد که روسای سابق جمهور آمریکا برای اقداماتشان به عنوان بخشی از قدرت های قانونی خود، از مصونیت قضایی برخوردارند و تحت پیگرد قضایی قرار نمی گیرند.
با صدور این حکم پرونده انتخاباتی ترامپ مربوط به انتخابات 2020 بار دیگر به دادگاه ایالتی واشنگتن ارجاع داده شد تا قاضی تانیا چاتکان روند اعمال این مصونیت برای ترامپ در این پرونده را در نظر بگیرد. صدور حکم نیز برای این پرونده به تعویق افتاد.
علاوه بر این دیوان عالی آمریکا در ماه مارس سال جاری، در تصمیم دیگری به نفع دونالد ترامپ، حکم دادگاه ایالتی کلرادو مبنی بر حذف نام ترامپ از برگه های رای گیری در این ایالت به دلیل طرح این اتهام که وی در شورشی فراگیر علیه امنیت کشور دست داشته، را باطل کرد. در حکم این دادگاه حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، به عنوان شورشی فراگیر علیه امنیت کشور تلقی شده بود.
در همین حال ترامپ می تواند با استناد به مصونیت اعطا شده به وی از سوی دادگاه عالی، برای پرونده انتخابات در ایالت جورجیا درخواست تجدیدنظر بدهد. پرونده ای که در حال حاضر به دلیل افشای ارتباط عاطفی نادرست فانی ویلیس دادستان منطقه ای و بازپرس این پرونده با یک معاون ارشد و احتمال سلب صلاحیت از دادستان به حالت تعلیق درآمده است.
این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.
نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.
در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1174947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

6 نکته درباره «چهار پنجم» مرتضی آقا تهرانی: زشت و زننده است...

جاسوسی از حساب بانکی نخست وزیر و وزرای ایتالیا

تهران و واشنگتن پیام‌های یکدیگر را جدی بگیرند

میوه ای که از سیاره ای دیگر آمده است!

کارهایی که نباید در رستوران های ایتالیا انجام دهید!

4 گوشه دنیا/ پیشگویی‌ ترسناک پیرزن پیشگوی نابینا برای سال 2025

شبیه‌سازی قدرت تخریب بمب هسته‌ای!

سردار رادان: ادامه یاوه‌گویی صهیونیست‌ها با «وعده صادق 3» روبرو خواهد شد

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات و جولان اشغالی

وقوع دو عملیات ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی

تشدید نسل‌کشی ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه

ترور هدفمند خبرنگاران توسط ارتش اسرائیل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سی سال است چوب بازار غیررسمی ارز را می‌خوریم

پیش بینی بورس یکشنبه 22 مهر 1403

اصلاح ماهرانه صورت با سنگ برش!

مقبره اردشیر دوم هخامنشی ؛ پابرجا می‌ماند یا فرومی‌ریزد؟

جاده ای معلق بر روی آب در چین

نحوه ساختن ساختمان ها در ژاپن

نمایی خارق العاده از یک پلنگ زیبا

تایم لپسی زیبا از تبدیل شدن کرم به پروانه

ابرهای عدسی شکل بر فراز کوه فوجی در ژاپن

هوش این راکون شما را متعجب میکند!

قابی از قشنگی های پاییز را ببینید

برگی از تاریخ/ این روحانی برای دفاع از شهر سر داد

زمین از نگاه ایستگاه فضایی بین المللی

نامه مجنون برای لیلی

فضائلی: وضعیت منطقه به شکلی شده که برای دو طرف شرایط مرگ و زندگی است

قالیباف: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی محکم پاسخ می‌دهیم

امانی: ایران در حمایت از لبنان و جبهه مقاومت جدی است

توضیحات قائم‌پناه درباره انتصابات اخیر نهاد ریاست‌جمهوری

مردان میدان؛ واکنش کاربران فضای مجازی درباره سفر قالیباف به بیروت در شرایط جنگی

محسن رضایی: شهادت سیدحسن نصرالله باعث تضعیف حزب‌الله نمی‌شود

انتخابات درباره پرونده‌های قانونی ترامپ تصمیم گیری می‌کند‌

تظاهرات در تل‌آویو در اعتراض به عدم حصول توافق آتش‌بس در غزه

بمباران شهر نبطیه در جنوب لبنان

ایران و اسرائیل، امریکا و روسیه

تهاجم خاموش

چه کسی دستور قتل مهرجویی و همسرش را داد‌ه است؟

از لایحه مشاغل حساس تا هجمه اخیر به ظریف

ناترازی برق و سهم ناچیز ایران در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

تحلیلی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و بورس

قابی زیبا از دهکده وارنا در ایتالیا

تونلی شگفت انگیز در سیدنی استرالیا!

ترفند شاگرد مکانیک واسه فرار از کار

توکل و نماز خواندن چه فایده ای دارد؟

وقتی ورزش و کار باهم ادغام میشه

استوری/ حسن(ع)؛ آقای من

با یک تیر دو نشانه زد و دوماهی شکار کرد!

گردش خرس و سه توله‌اش در جنگل‌ رامسر!

نیش زدن مار به بادکنک را دیده اید؟