ایران پرسمان

آخرين مطالب

نماینده مجلس: می توانیم در کمتر از 6 ماه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم سیاست روز

نماینده مجلس: می توانیم در کمتر از 6 ماه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - دیده‌بان ایران / نماینده مجلس با تاکید بر این که برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌ای نظام نداریم، به دیده بان ایران گفت: در حال حاضر فاصله چندانی با ساخت سلاح هسته‌ای نداریم و خوشبختانه در یک سال گذشته، پیشرفت محسوسی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به امید خدا طی کمتر از 6 ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم.
در روزهای اخیر 40 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی خواستار تغییر دکترین هسته‌ای نظام شده‌اند و همچنین از رهبر انقلاب خواسته‌اند که فتوای خود را درباره حرمت ساخت سلاح هسته‌ای تغییر دهند. این موضوع را روز چهارشنبه 18 مهر، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، نماینده مردم مشهد در مجلس در مصاحبه‌ای اختصاصی با دیده‌بان ایران مطرح کرد و تاکید داشت که ساخت سلاح هسته‌ای می‌تواند برای ایران در برابر اسرائیل بازدارندگی به همراه داشته باشد. 
پای نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی را امضا کردم
«محمد منان رئیسی»، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی به دیده بان ایران گفت: باید دکترین هسته‌ای جمهوری اسلامی تغییر کند. پای نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی را امضا کردم و با این کار، تعداد امضاهای نامه پارلمان به شورای عالی امنیت ملی درباره لزوم برنامه‌ریزی برای ساخت سلاح هسته‌ای به 40 امضا رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید دارد با توجه به این که فقه شیعی، یک فقه پویا است و با توجه به شرایط زمانی و مکانی، امکان بازنگری در احکام ثانویه وجود دارد، حکم فقهی آیت‌الله خامنه‌ای درباره حرمت ساخت سلاح هسته‌ای نیز می‌تواند در شرایط امروز تغییر کند. 
حکم حرمت ساخت سلاح هسته‌ای، با توجه به پویایی فقه شیعه، می‌تواند تغییر کند
منان رئیسی درباره تغییر حکم ثانوی ساخت سلاح هسته ای به دیده‌بان ایران گفت: با توجه به پویا بودن فقه شیعی، از مقام معظم رهبری تقاضا کرده‌ایم که موضوع را بررسی کنند که اگر فتوای حرمت ساخت سلاح هسته‌ای مشمول بازنگری در احکام ثانویه محسوب شود و منعی نداشته باشد، این فتوا را تغییر دهند تا برای این که توان بازدارندگی کشورمان یک سطح ارتقا پیدا کند، بتوانیم در مسائل نظامی نیز بتوانیم از توامندی هسته‌ای بهره‌مند شویم، همان‌طور که در حال حاضر برخی قدرت‌های جهان از این مساله بهره‌مند هستند. 
نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: ما در برابر یک گرگ خون‌خواری مثل رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط، عقل حکم می‌کند که به هر نوع ابزاری که می‌تواند بازدارندگی ما را بالا ببرد، دسترسی داشته باشیم. تصور من این است که شرع هم این ظرفیت را دارد و با توجه به این که فقه ما یک فقه پویا است، می‌توان در حکم فقهی این مساله نیز با توجه به شرایط جدید زمان و مکان، بازنگری کرد. 
برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌ای نظام نداریم
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: فارغ از این که ما تصمیم بگیریم که در دکترین هسته‌ای خود تغییر ایجاد کنیم یا خیر، قدرت اصلی جمهوری اسلامی، قدرت نرم و نیروی اعتقادی آن است که به صورت یک گفتمان در بدنه جبهه مقاومت جاری است و نمود آن را در انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه می‌بینیم. اما در کنار این گروه‌ها، به نظر می‌رسد که برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌ای نظام نداریم. 
وی ضمن ابراز امیدواری از بررسی دقیق نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: اگر حضرت آقا سلاح بدانند و موضوع در شورای عالی امنیت ملی نیز به تصویب برسد، می‌توانیم سریع‌تر برای دست پیدا کردن به سلاح هسته‌ای تلاش کنیم، زیرا در حال حاضر فاصله چندانی نیز با این مساله نداریم و خوشبختانه در یک سال گذشته، پیشرفت محسوسی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به امید خدا طی کمتر از 6 ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم. 
پیمان‌های بین‌المللی که اسرائیل اجرا نمی‌کند را نباید اجرا کنیم
منان رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای، الزاما باید از پیمان NPT خارج شود یا خیر، به دیده بان ایران گفت: در شرایطی که ما با یک دشمن متوحش به تمام معنا مواجه هستیم، یعنی دشمنی که هیچ‌گونه پایبندی به هیچ‌کدام از پیمان‌های بین‌المللی ندارد و بسیاری از این معاهده‌ها از جمله NPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را نپذیرفته و به پیمان‌هایی هم که پذیرفته است، پایبند نیست. در چنین شرایطی ما نباید در جاده یک طرفه حرکت کنیم، یعنی خودمان را به پیمان‌های جهانی متعهد بدانیم، اما رژیم غاصب صهیونیستی تمام چارچوب‌های بین‌المللی را نقض کنیم. بنابراین باید از NPT خارج شویم. 
نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد که فقط ایران به معاهدات بین‌المللی پایبند باشد و اسرائیل آن‌ها را زیر پا بگذارد، یک شرایط بُرد – باخت به وجود می‌آید که برد آن برای رژیم صهیونیستی و باخت آن برای ملت شریف ایران است. اما برای این که توازن در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار شود، از این به بعد باید هر پیمانی را که رژیم صهیونیستی پذیرفت و در عمل آن را اجرا کرد، ما هم بپذیریم و اجرا کنیم و اگر یک پیمان یا معاهده را نپذیرفت یا اجرا نکرد، ما هم آن را نپذیریم یا اجرا نکنیم. حکم قرآن و حکم عقل هم همین است. 
وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است با توجه به این که رژیم صهیونیستی هیچ محدودیتی برای خودش قائل نیست و مکررا در حال افزایش است، هرچقدر زودتر بتوانیم به توان هسته‌ای در عرصه نظامی دست پیدا کنیم، بیشتر به نفع ملت شریف ایران خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1174725/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات ارز پرداختی به واردات؛ خودرو چقدر ارز گرفت؟

ایده‌ای جالب برای نگهداری جواهرات و اشیای قیمتی

برای شناخت امامان(ع) باید دشمنانشان در هر دوره را بشناسیم

برگی از تاریخ/ بدترین سال تاریخ بشر و ماجرای یک ابر مرموز!

برترین شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در سال 1402 معرفی شدند

تشخیص آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی با آزمایش چشم

جاروهای رباتیک در پی هک شدن الفاظ توهین‌آمیز بیان کردند!

کتاب پرفروش «دستاوردهای کامالا هریس» با صفحات خالی!

ای دومین حسن، حسن بن علی سلام!

حریری: ترامپ اگر در این دوره رئیس جمهور شود، نمی‌تواند مثل سال 97 به ایران فشار بیاورد

وزیر خارجه فردا به بغداد می‌رود

واکنش وزیر علوم به حواشی مراسم دانشگاه تهران با حضور پزشکیان

نظامیان صهیونیست در تله تاکتیکی نیروهای حزب الله گرفتار شدند

اجرای پویش استانی مراقبت کودکان زیر 6 سال در جزیره کیش

ورود وسایل ارتباط الکترونیکی جز موبایل به هواپیما ممنوع شد

رشد 14 هزار واحدی شاخص کل بورس

نگاهی به مسابقه آنلاین "نذار گرون تموم بشه!"

حراج تهران به روایت آمار؛ فروش 120 میلیارد تومانی در بیست‌ویکمین دوره

بزهای وحشی در منطقه الموت شرقی قزوین

امامان(ع) به درستی زندگی و مسئولیتشان را کنترل کردند

توصیه ای به افرادی که می‌خواهند تحلیل درستی از امامان(ع) داشته باشند

چینی‌ها موفق به هک کوانتومی در سطح نظامی شدند

رایانه کوانتومی هکر شد

سامانه‌ای برای شناسایی آسیب‌های جنگل‌ها طراحی شد

تصویربرداری ارزان از بدن در مقیاس نانو امکان‌پذیر شد

خواندن چند غزل زیبا از حافظ شیرازی توسط المیرا شریفی مقدم

آیا شعر حافظ قابل ترجمه است؟

کتابی با صفحاتی سفید از دستاوردهای کاملا هریس منتشر شد

ایرج میرزا کدام شاعر نابینا را استاد سخن سنج می‌دانست؟

نویسنده‌ای در بَند، برنده جایزه شجاعت سال شد

پیشنهاد مهمانان برنامه صبحانه ایرانی برای خواندن کتاب نوجوان

واکنش پزشکیان به یک منتقد و یک معترض

وزیر کشور: مطمئن باشید هیچ دخالتی در انتخاب استانداران نبوده و نخواهد شد

دیدار دوجانبه رئیس مجلس و نخست وزیر موقت لبنان در بیروت

لحظاتی از حضور شهید نصرالله در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در سال 84

حضور مقام بلندپایه ایرانی در ضاحیه جنوبی بیروت؛ قالیباف به قلب حادثه رفت

سید حسن خمینی: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است

تهدید ارتش اسرائیل به هدف قرار دادن آمبولانس‌ها در لبنان

افشای رسوایی سخنگوی ارتش اشغالگر درباره پیشروی زمینی در لبنان

بیانیه مشترک سه کشور اتحادیه اروپا علیه اسرائیل

افزایش 65 درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار به کانال 62 هزار تومان بازگشت

ترخیص 2400 تن برنج وارداتی دپوشده از بندر شهید رجایی

حال خوش میمون ماکاک در چشمه آب گرم

ساحلی زیبا در روسیه

برگی از تاریخ/ خلبانی که یک دستور خاص نظامی را اجرا نکرد!

جزایری رویایی در اندونزی

این تردمیل سرعت خود را با دویدن کاربر تنظیم می‌کند

موشک «فالکون 9» برای پرواز مجدد مجوز گرفت

سُعاد صباح؛ زنی برای تمامِ فصول