ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله قدس/ استحکام سازه هویتی حزب‌الله تحلیل روز

سرمقاله قدس/ استحکام سازه هویتی حزب‌الله
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - قدس آنلاین / « استحکام سازه هویتی حزب‌الله » عنوان یادداشت روزنامه قدس به قلم احمدحسین شریفی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
دو پیام دیروز رهبر معظم انقلاب که یکی در تبریک و تسلیت شهادت سیدالشهدای مقاومت سید حسن نصرالله و دیگری در خصوص قضایای اخیر لبنان منتشر شد، حائز نکات فراوانی بودند که برای هر کدام از آن‌ها می‌توان نشست و بحث کرد. در مورد پیام دوم که مشخصاً به مناسبت شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله منتشر شد و در آن از مکتب این شخصیت باعظمت سخن به میان آمد، سرفرصت و با تمرکز و توجه بیشتری صحبت خواهیم کرد. به نظر آنچه در وهله نخست جا دارد تا به آن بپردازیم، اهمیت و ابعاد پیامی است که رهبر معظم انقلاب مشخصاً درباره قضایای لبنان صادر کردند و در آن از وجوب قرارگرفتن همه مسلمانان با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله گفتند.
این پیام در عین اختصار حاوی چند نکته بسیار مهم است که وظیفه همه جبهه مقاومت و مجاهدان علمی و فرهنگی و رسانه ای را روشن می‌کند و گویای وظیفه تک تک نیروهای مقاومت در ابعاد و لایه‌های مختلف است.
رهبر معظم انقلاب در ابتدای این پیام به خوی درندگی و تروریستی «باند جنایتکار صهیونیسم» اشاره می‌کنند. همین اشاره یک وظیفه تبیینی روی دوش فعالان رسانه‌ای می‌گذارد و آن هم تبیین این گزاره باوجود قدرت رسانه‌ای، تبلیغاتی و هنری صهیونیست‌هاست. این رژیم تبهکار باوجود فجیع‌ترین جنایت‌هایی که طی یک‌سال گذشته در غزه و لبنان مرتکب شده، از آن‌جایی که نبض اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دنیا را در اختیار دارد، توانسته برای بخشی از مردم دنیا، کارنامه جنایت هفتادوچندساله‌اش را مخفی کند و با مظلوم‌نمایی، جنایت‌هایش را با سناریوهای ساختگی و دروغ در مورد طوفان‌الاقصی و ماجرای هفتم اکتبر توجیه کند.
در بخشی دیگر از این پیام، به درستی به کوته نظری و ابلهی سران این باند جنایتکار فاسد در حوزه سیاست‌ورزی و نظامی‌گری اشاره می‌کنند. این گزاره از یک بینش واقع‌بینانه می‌آید. چرا؟ پاسخ به این پرسش با نگاهی به میدان به ما روشن می‌شود که آیا اسرائیل پس از 70 سال جرم و جنایت نتیجه مطلوبش را گرفته یا نگرفته است. آیا اسرائیلی که زمانی خودش را چهارمین قدرت برتر نظامی دنیا می‌دانست در حصار نیروهای مقاومت قرار نگرفت؟ چه کسانی شعار از نیل تا فرات را می‌دادند و الان در چه وضعیتی هستند. 

مضاف بر این‌ها، مهم‌ترین شکست اسرائیل طی یک سال گذشته-ماجرای هفتم اکتبر- به عنوان یک شکست امنیتی تمام عیار بود. اسرائیلی‌ها که اساساً با سازمان‌های امنیتی شکل گرفتند و ذاتشان با بحث‌های امنیتی و تروریستی و جاسوسی بود، حیثیتشان از این جهت توسط یک گروه کوچک در زندان روباز غزه به باد رفت.
مسئله دیگر که در ماجرای ترور شهید نصرالله دوباره آزموده شد، پیش گرفتن راهبردی بود که پیش از این بارها بی نتیجه و شکستش محرز شده بود. ترور رهبر پیشین حزب الله، این سازمان را از هر حیث به‌خصوص نظامی نسبت به قبل قوی‌تر کرد یا ضعیف‌تر؟ اینکه رهبر معظم انقلاب به ساخت مستحکم حزب‌الله اشاره می‌کنند روی این حساب است که بحث فقط یک نیروی نظامی نیست، این نیرو با جامعه مقاوم لبنان عجین شده و از دل همین جامعه برآمده است. امروز حزب‌الله، انصارالله، حماس و سایر نیروهای مقاومت ریشه در اعماق باورها و ایمان مردم دارند. ما دیدیم با اینکه غزه را تقریباً با خاک یکسان کردند، اما سر سوزنی از محبت و دلدادگی مردم غزه نسبت به حماس و رهبران حماس و جبهه مقاومت نه کاسته شد و نه توانستند این پروژه را پیش ببرند. امروز هم تصویر عزاداری مردم در خیابان‌های بیروت و ضجه‌ها و فریادهای مردم از اقشار مختلف با باورهای مختلف دینی و اعتقادی خود حاکی از این است که تقلیل نفوذ حزب الله به یک گروه مذهبی ذیل شیعیان تا چه میزان خطا و اشتباه است. این‌ها به این دلیل است که حزب‌الله امروز یک ماهیت دینی و مردمی دارد. حزب‌الله نماد مردم لبنان است. حزب‌الله، نمونه آرمانی جهاد، مقاومت، بصیرت و عزت طلبی است. این‌ها حقایقی است که رژیم صهیونیستی یا آن‌ها را نمی‌خواهد هضم کند یا واقعاً از درکشان عاجز است. 
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر تجربه جنگ‌های پیشین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، به مردم یادآور می‌شوند این حزب‌الله بود که لبنان را از دهان پلید صهیونیست‌ها بیرون کشید و قطعاً مردم این‌ها را فراموش نکرده و متأثر از جنگ اجتماعی و فشارهای اسرائیل در این زمینه نخواهند شد. ضمن اینکه نه فقط لبنانی‌ها که مردم منطقه امروز می‌دانند اگر شهادت‌طلبی نیروی شجاعی چون حزب‌الله نباشد و این سدپولادین مقابل قدرت‌طلبی و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها قد علم نکند، هیچ کشوری از کشورهای منطقه از دست‌درازی‌ها و تجاوز این رژیم جعلی در امان نخواهد ماند. 
و بالاخره در پایان این پیام، رهبرمعظم انقلاب نکته مهمی را گوشزد می‌کنند. ایشان تذکر می‌دهند همه موظف‌اند در کنار حزب‌الله و در کنار مردم لبنان باشند و آن را یک امر واجب و فرض بر همه مسلمانان با استخدام هر امکاناتی معرفی می‌کنند. این فراز از پیام یعنی هر کسی با هر امکانی چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری باید خودش را با حزب‌الله در مقابل صهیونیست‌ها در یک جبهه بداند وبرای پیروزی آن تلاش کند.
این پیام امیدبخش در این وضعیت که با غم و اندوه فقدان شخصیتی بزرگ و با عظمت همراه شده، نوید پیروزی بزرگی را به همه امت اسلامی می‌دهد که با همراهی و نقش‌آفرینی تک‌تک آن‎ها محقق خواهد شد. نیروی مقاومت، قدس را آزاد و سرزمین مقدس پیامبران را از وجود نحس و نجس صهیونیست‌های جنایتکار پاک خواهد کرد. این حقیقتی است که ما به آن اعتقاد داریم و این سنت الهی است که « حزب الله هم الغالبون».

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1170601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش مرکز آمار از هزینه و درآمد خانوار در سال 1402؛ کم درآمدترین استان کدام است؟

پسته ایرانی در بن‌بست ترکیه

غُرش شیر سر سفره مردم

سهم 15 بانک در نهضت ملی مسکن، همچنان صفر

مهندس اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

مراسم گرامی‌داشت «روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور» برگزار شد

نماهنگ «قطعاً سننتصر»

برگی از تاریخ/ داستان شگفت‌انگیز یتیمی که تاجرالتجار تهران شد

گشت‌وگذار پاییزی آهوها در منطقه حفاظت شده مهریز یزد

ششصد هزار کلمه ای که در شش کلمه پیامبر(ص) به حضرت علی آموخت

صحبت های قابل تامل امام خمینی(ره)؛ می‌خواهید ما را از بین ببرید؟

سرنشینان «کرو-9» به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند

وسط شعرهای حافظ یکی داره گریه میکنه!

قاضی القضات: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته از جریان مقاومت و به طور خاص از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند

جزئیات حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی در دفتر حزب‌الله و حماس در تهران

شمخانی: شهادت سیدحسن نصرالله منشأ تحولات بزرگی می‌شود

واکنش کارشناس صداوسیما به ادعای عجیب درباره ترور سیدحسن نصرالله!

نخست‌وزیر روسیه وارد تهران شد

یادداشت رئیس‌جمهور در دفتر یادبود شهید سیدحسن نصرالله؛ پزشکیان چه نوشت؟

استقبال رسمی عارف از نخست وزیر روسیه

روسیه ترور دبیرکل حزب‌الله را محکوم کرد

میقاتی: لبنان بر آتش‌بس و اجرای قطعنامه 1701 تاکید دارد

گزارش خبرنگار صداوسیما از آخرین تحولات لبنان

تکذیب شایعه ترور برادر رئیس‌جمهور سوریه

رژیم صهیونیستی، لبنان را به حمله زمینی تهدید کرد

سه جایزه توسعه گردشگری سبز برای جزیره کیش

ماجرای پیامک پرداخت وجه برای نهضت ملی مسکن چه بود؟

انتصاب سرپرست اداره‌کل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران

صحبت های شجاعانه جوان لبنانی در کنار مقتل سید مقاومت

دیوارنگاره خلاقانه از شهید دوران در شیراز

هوای تازه/ پشیمان می شود حتماً تبار وحشی صهیون

اولین پیوند تک الکترونی کربن مشاهده شد

باز یادت در دلم مستانه غوغا می‌کند

انتقاد پزشکیان از استاندارد دوگانه آمریکا و اروپا در قبال مسئله حقوق بشر

پاسخ فرزند رئیس جمهور به ثابتی: پزشکیان هرگز از دستورات فرمانده کل قوا سرپیچی نمی‌کند

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران منصوب شد

قاضی القضات خطاب به دشمنان: انتقام شهدای مقاومت به دست مؤمنین از جنایتکاران صهیونیستی گرفته خواهد شد

حضور رئیس‌جمهور در دفتر حزب‌الله در تهران برای عرض تسلیت

مخبر: ایران تکالیف خود را در قبال مردم لبنان و حزب‌الله با جدیت انجام می‌دهد

شیخ نعیم قاسم: سیستم فرماندهی حزب‌‌الله پابرجاست؛ دبیرکل به زودی انتخاب خواهد شد

حریق و انفجار نفتکش در بنگلاش، زنده ماندن خدمه محتمل نیست

نوسان سبز و قرمز در بازار طلا و سکه؛ نرخ دلار ثابت ماند

لغو مجوز وزارت راه برای واردات 200 دستگاه خودرو

کاهش بیش از 6 هزار واحدی شاخص کل بورس

خرید گاز از مشترکان خانگی به صورت پایلوت در دو استان

پدر شهیدان والامقام «خراسانی» آسمانی شد

گفت‌وگو خوبه؛ اما گفت‌وگو مال انسانه...

هوای تازه/ حسین آمد به بالین تو این ساعت گوارایت...

نمایش تصاویر شهید سید مقاومت روی برج آزادی

اولتیماتوم فرمانده ارتش به رژیم صهیونیستی: منتظر باشید