ایران پرسمان

آخرين مطالب

عارف در گفت‌وگو با نخست‌وزیر لبنان: کشورهای اسلامی اقدامات فوری اتخاد کنند سیاست روز

عارف در گفت‌وگو با نخست‌وزیر لبنان: کشورهای اسلامی اقدامات فوری اتخاد کنند
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایرنا / معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: کشورهای اسلامی اقدامات فوری و موثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاد کنند، این تکلیف انسانی، اخلاقی و اسلامی در حق برادران و خواهران مظلوممان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، محمدرضا عارف در گفت وگو با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان شهادت دبیرکل حزب الله لبنان به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.
وی با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیر نظامی لبنان به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت و ‌به شهادت رساندن سید حسن نصرالله گفت: این اقدام، اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که با اطلاع وحمایت آمریکا صورت گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سید حسن نصرالل، حقیقتا یک عالم و شخصیت بزرگ درجهان اسلام و عالم تشیع بود، افزود: خدمات ایشان به لبنان، منطقه و کل جهان اسلام و بویژه در قضیه فلسطین برهیچ کس پوشیده نیست و شخصیت ایشان باید در بالاترین سطح ممکن در داخل و خارج لبنان، مورد تجلیل و بزرگداشت قرار گیرد.
عارف در ادامه این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول این جنایت است و باید در قبال آن پاسخگو باشد، تاکید کرد که یقینا صهیونیست ها سزای این جنایت‌های خود را خواهند چشید.
معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از ناتوانی و بی ارادگی ‌مجامع جهانی و خصوصا شورای امنیت سازمان ملل در رسیدگی فوری و موثر به بحران لبنان، غزه و توقف آن گفت:‌ اکنون وقت آن است که همه کشورها و مجامع بین المللی که به اجرای «قانون»، «امنیت» و «صلح» پایبند هستند، تمام قد و شجاعانه در برابر این رفتارغیر قانونی‌بایستند که خصوصا ‌رایزنی، هماهنگی و همکاری مضاعف کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌های عملی و اتخاذ اقدامات جدی و موثر برای حمایت از مردم لبنان و فلسطین و مقابله با جنایات گسترده و سازمان یافته رژیم اشغالگر علیه آنان، بسیار ضروری و حیاتی است.
وی افزود: درشرایط فاجعه آمیزی که ایالات متحده آمریکا و متحدین مدعی حمایت از حقوق بشر، پشتیبانی عملی از اقدامات این رژیم جنایتکار را در پیش گرفته اند، ‌باید از کلیه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک برای افزایش فشارعلیه اسرائیل به منظور توقف حملات وحشیانه علیه غیر نظامیان و مراکز غیرنظامی استفاده کرده و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم و معتقدیم که همه کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و مؤثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاذ کنند.
عارف با قدردانی از مواضع اصولی دولت لبنان گفت: اطمینان داریم که دولت لبنان از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی خود برای ثبت این جنایت در سازمان ملل و محکومیت گسترده آن و تکریم جایگاه دبیر کل شهید حزب الله استفاده خواهد کرد و ما نیز در این زمینه در کنار شما هستیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در این شرایط حساس لبنان، بر حکمت و درایت نخست وزیر و سایر مسئولان لبنان برای مدیریت اوضاع جامعه لبنان تاکید داریم افزود: امیدواریم دیدگاه و اقدامات شما در ارتباط با مسئولان سایر کشورها و مجامع بین‌المللی، سبب خیر برای لبنان و مایه آرامش برای مردم آن باشد.
عارف با بیان اینکه تحولات اخیر لبنان نباید باعث غفلت از تحولات فلسطین و غزه شود، گفت:‌ ضرورت توقف هرچه فوری جنگ و خروج کامل سربازان اشغالگر از غزه موضوعی بسیار حائز اهمیت است که در کنار صیانت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تعرض صهیونیستها همچنان باید در صدر توجهات باشد.
معاون اول رئیس جمهور با آرزوی برقراری صلح و آرامش در کشور لبنان و پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس گفت:‌ حمایت های جمهوری ایران از دولت مقاومت و مردم لبنان بدون چشم داشت بوده و ما همواره ضمن آمادگی ارائه هر گونه کمک سیاسی و اقتصادی، بر توسعه روابط دوجانبه در همه ابعاد سیاسی واقتصادی و فرهنگی تاکید داریم.
نخست وزیر لبنان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان گفت: با شهادت سید حسن نصرالله، کشور ما در غم و اندوه فرو رفته ‌است تمامی لبنان بر شخصیت‌عالم و مواضع معقول ایشان اذعان دارند و فقدان ایشان خسارتی بزرگ برای‌ لبنان است.
نجیب میقاتی با بیان اینکه ما حتی لحظه ای در حمایت و پشتیبانی ایران از لبنان تردید نداریم، افزود: اکنون زمان آن است که همه از لبنان حمایت کنند، دولت لبنان چتری است که همه در زیر آن جمع می شوند و جز در زیرپرچم لبنان جای امنی وجود ندارد که گروه‌ها و مردم بخواهند جمع شوند دولت اساس امور و نجات بخش کشور است و در این شرایط به معنای واقعی کلمه باید از دولت لبنان حمایت شود.
وی با تشکر از دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران گفت: در نیویورک با ایشان گفت وگو کردم و ما همیشه قدردان حمایت‌ها و مواضع ایشان و دولت و مردم ایران هستیم ‌و این حمایت ها نشان دهنده اهتمام و توجه جدی ایران به لبنان است

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1170493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وبسایت نزدیک به جبهه پایداری: آیا از عقب‌نشینی غیرتاکتیکی قبلی درس می‌گیریم؟

پیش‌بینی تحلیلگر اسرائیلی درباره احتمال حمله زمینی به لبنان

رویای خام نتانیاهو برای برقراری نظم جدید در خاورمیانه

مغازه ای خاطره انگیز برای دهه شصتی ها

شکار بیچاره در چنگال شاهین بزرگ

پاییز زیبای روستای دشتک فارس

یک نقاشیِ فوق واقعی و جذاب

تصادف وحشتناک موتور سوار

شاعرانه/ عاشق جور یار شو عاشق مهر یار نی

توئیت مهاجرانی درباره چگونگی ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله

قدیمی‌ترین تروریست‌های دنیا

آژیر خطر در حیفا به صدا در آمد

واکنش‌های جهانی به جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان

روسیه مقر سرویس امنیت اوکراین را هدف قرار داد

نردبان آتشین تنش

مستندساز اصولگرا: حملات به پزشکیان اگر خط نفوذ صهیونیست‌ها نباشد، کینه شکست انتخاباتی است

پیش بینی قیمت دلار 9 مهر 1403

مهره‌های سازمان بورس برای مدیریت هیجان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین هیئت ورزش های جانبازان و توان یابان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان

روضه خوانی میثم مطیعی برای شهید نصرالله در حرم رضوی

وقتی نور چراغ را با آتش اشتباه میگیری!

شهر حریره کیش با قدمت باستانی!

تلاش پلیکان برای ربودن شکار پرنده دیگر

عادت نداشتن شیر ها به هوای برفی

آهوی تک شاخ در جزیره هرمز

شگفتی تک شاخ آبی در اقیانوس

محققان «انزوا» را دلیل نابودی نئاندرتال‌ها می‌دانند

ورزش کردن فضانوردان در فضا

اعتراض صریح 500 ناشر بین‌المللی درباره جنایت‌های اسرائیل

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: ماجرا تمام نشده، تازه آغاز کار است؛ شکست اسرائیل را به دنیا نمایش خواهیم داد

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی؛ آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده است

حمیده زرآبادی، اولین استاندار زن در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد شد؟

شهید نیلفروشان: ان‌شاءالله در راه محو رژیم جعلی صهیونیستی به شهادت برسم

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: تسریع در پیشرفت همه سرفصل‌های فناوری هسته‌ای

امام خمینی در سال 1358: مهلت دادن به اسرائیل اشتباه است

نوزدهمین جلسه دادگاه منافقین؛ همکاری با صدام در کشتار وحشیانه مردم!

پیکر سید حسن نصرالله کجا دفن می‌شود؟

رجزخوانی خواهر شهید سیدعباس موسوی، دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان

تجمع در حیدرآباد هند در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله

آخرین خبرها از حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

لبنان پس از سیدحسن نصرالله

معادلات جدید پس از شهادت سید مقاومت

واکنش بازارها به حوادث لبنان

استراتژی چند وجهی برای پاسخ ایران

تحلیلی از محبوب‌ترین مسیر شغل‌یابی و آمار تعداد بیکاران در سال 1402

چهارمین کشور دارنده انرژی جهان دچار ناترازی انرژی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 9 مهر 1403

ترسناک ترین وسیله بازی در ارتفاع

لحظه انفجار دو مخزن نفت در بندر حدیده یمن

روش جدید باز کردن گرفتگی جوی آب