ایران پرسمان

آخرين مطالب

شهریاری: چه کسی فکر می‌کرد یک آدم رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس، رئیس‌جمهور ما شود؟! سیاست روز

شهریاری: چه کسی فکر می‌کرد یک آدم رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس، رئیس‌جمهور ما شود؟!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - جماران / دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه روح امام هنوز در انقلاب ما اثرگذار است، گفت: ما آقای پزشکیان را ذخیره انقلاب‌ می‌دانستیم و می‌دانیم و یک روزی کشف شد؛ این کشف‌ها زمان لازم دارد و اراده الهی که عزت را تقسیم کند. این تقسیم امروز به نفع نظام جمهوری اسلامی رقم خورده و من شهادت می‌دهم در مجموعه‌ای از کف اجتماعی و نخبگانی، امید در حال بازگشت‌ به سرمایه اجتماعی ما است و این را مایه مبارکی می‌دانیم و مایه تأثیر امام از ملکوت و رهبری بر زمین می‌دانیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در مراسم تجدید میثاق مهمانان سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(س)، گفت: قرآن کریم هستی را در دو لایه مُلکی و ملکوتی تقسیم می‌کند. ما از لایه ملکوتی خبری نداریم؛ همین قدر می‌دانیم که بسیار بزرگ‌تر چیزی که ما در زمین مشاهده می‌کنیم، در آسمان‌ها هستی در جریان است و تصرفاتی در عالم دارد. اما مُلک زمینی مال خداوند متعال است‌ و او مُلک را به زمینی‌ها می‌دهد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما خیال می‌کنیم که رأی می‌دهیم؛ اوست که قلب‌ها را می‌چرخاند به سمت و سویی که می‌خواهد و اعطای مُلک به یک رئیس جمهور، امیر یا پادشاه می‌شود. چه کسی فکر می‌کرد یک طلبه‌ای که حتی کرسی تدریس را از او گرفتند‌ و به ترکیه تبعیدش کردند، ذخیره‌ای برای‌ یک انقلاب بزرگ و مقاومت در برابر مستکبران و هدایت یک امت باشد؟! هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد؛ اما اراده الهی تعلق پیدا کرد که این مُلک به امام اعطا شود.

وی تأکید کرد: عزت و ذلت در دستان خداوند متعال است و ما فکر می‌کنیم برای رأی آوردن و باقی ماندن در صحنه سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کنیم، آن خواب و خیالی بیش نیست. همه ارزش‌های روی زمین از مال، مقام، شهرت و هر چیزی که از این مقوله باشد در قرآن تعبیر به خیر شده است. ثروت، مقام‌ و شهرت فقط در دستان خداوند متعال است‌ و برای‌ این کار یک لشکر بزرگ در ملکوت دارد.
شهریاری یادآور شد: امام کسی‌ بود که با تمام وجودش حقیقت هستی را پی برده بود و اعتقاد به انحصار کار خیر در دست‌ خداوند متعال داشت.
وقایع اخیر باید درس زندگی باشد. یک آقایی که ممکن‌ بود انتقاداتی ممکن بود انتقاداتی علیه او مطرح شود به خاطر دور دوم ریاست جمهوری، خداوند او را برای بالاترین ارزش ملکوتی انتخاب کرد. شهادت بالاترین ارزشی است که یک انسان می‌تواند در آسمان و ملکوت برای خودش ثبت کند.
وی ادامه داد: شخصی که می‌توانست این ایام، ایام ذکر مشکلاتی باشد که دولت به بار آورده و تبلیغات علیه ایران شروع شود، خداوند برای شهادت انتخاب کرد. یک عمر لازم هست تا انسان بتواند شبیه رفیق‌های 30 ساله‌ای که از دست رفته‌اند را پیدا کند. ارواح مؤمنان در صحنه ملکوت استد و به اذن اهلی می‌توانند اثرات خودشان را داشته باشند؛ و من معتقدم روح امام هنوز در انقلاب ما اثرگذار است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: آدم تعجب می‌کند در اتفاقاتی می‌افتد، چگونه خیر انقلاب رقم می‌خورد؟ بعد از شهادت شهید رئیسی چه کسی فکر می‌کرد یک آدم رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس، رئیس جمهور ما شود؟! این معرفت را پیدا نکنیم، چه زمانی می‌خواهیم درس بگیریم؟ چرا فکر می‌کنیم باید یک تلاش مضاعفی داشته باشیم تا به یک جایی برسیم؟ عزت در اختیار خدا است و خدا هم گزافه انتخاب نمی‌کند و امام و رهبر ما در آسمان و زمین مؤثر هستند، برای اینکه چنین عزتی به شخصی مثل آقای دکتر مسعود پزشکیان داده شود.
وی یادآور شد: سال‌های گذشته دوستان به ما می‌گفتند چرا از اهل سنت مقام انتخاب نمی‌کنید و مقامات را فقط به شیعیان می‌دهید؟ ما می‌گفتیم داریم تلاش می‌کنیم و یک بار و گرانی روی دوش ما بود و یک بدهی به عزیزان برادرمان در اهل سنت داشتیم. امروز خودشان‌ به زبان آمده‌اند که باید از این دولت تشکر کنیم که یک بالأخره یک اهل سنت‌ بر مبنای‌ شایستگی استاندار نظام جمهوری اسلامی شده‌ است. امروز نشان داده شد که در طول این 50 سال افراد اهل سنت شایسته در این نظام تربیت شده‌اند که صلاحیت استانداری، معاونت رئیس جمهور، فرمانداری و بسیاری از امور دیگر پیدا کنند.
شهریاری افزود: نکته اخیر «توجه به بانوان» است که یکی از ظرفیت‌های زمانی ما هست. مادران بودند که دست فرزندان و همسرانشان را رها و بلکه آنها را تشویق کردند که به جبهه بروند و این ارزش زن بودن در انقلاب ما است. ما معتقدیم هنوز بانوان هستند که می‌توانند بسیاری از مشکلات فرهنگی ما را حل کنند. مادران هستند که می‌توانند دختران و پسران نیکو تربیت کنند.
وی تأکید کرد: ما آقای پزشکیان را ذخیره انقلاب‌ می‌دانستیم و می‌دانیم و یک روزی کشف شد؛ این کشف‌ها زمان لازم دارد و اراده الهی که عزت را تقسیم کند. این تقسیم امروز به نفع نظام جمهوری اسلامی رقم خورده و من شهادت می‌دهم در مجموعه‌ای از کف اجتماعی و نخبگانی، امید در حال بازگشت‌ به سرمایه اجتماعی ما است و این را مایه مبارکی می‌دانیم و مایه تأثیر امام از ملکوت و رهبری بر زمین می‌دانیم و امیدواریم حمایت‌های ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) شامل حال همه ما شود و نشان بدهد که همچنان انقلاب ما پشتیبانی از مُلک و ملکوت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1167191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی درباره آینده نرخ تورم در ایران

تکالیف جدید 2 وزارتخانه درباره خدمات پس از فروش رسمی موبایل

دره زبان مار در کویر لوت

ابتکار جالب فروشنده‌ غذای خیابانی در چین

بندر چانگشا؛ یکی از بنادر زیبای چین

حمله مار به یک گوجه فرنگی!

امام‌ خطاب به نمایندگان: بجای دخالت در انتصابات دولت تکلیف نهادهای موازی قانون‌گذاری را مشخص کنید

رئیس دفتر رهبر انقلاب: انتظار می‌رود به زودی جواب ترور شهید هنیه داده شود

هروی: وفاق ملی این نیست که یک مشت از اصلاح طلب‌ها، اصولگراها و اعتدالیون را کنار هم بگذارید

انجام عمل جراحی کوچک روی چشم سفیر ایران در لبنان

آمریکا: متعهد به دفاع از اسرائیل هستیم

یونیسف خواهان آتش بس فوری در غزه شد

کرملین: انفجارهای وسایل ارتباطی در لبنان مورد توجه سرویس‌های ویژه روسیه است

کره شمالی: جنگ اوکراین نتیجه سیاست‌های آمریکاست

موج دوم حملات حزب الله به جولان اشغالی؛ برق صفد قطع شد

روایت تابناک؛ پاسکاری مدیران بانک‌ها و سرگردانی 320 هزار جوان در صف وام ازدواج

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه کجاست؟

لحاف و تشک دوزی با دستگاه

سایه گرفتن خادم حرم امام رضا(ع) برای کودک در حال شعرخوانی

جاده‌ای باریک در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان

برخورد قطار حامل خودرو با زیر پل و خسارت سنگین به خودروها

لحظه های از نزدیک بودن شاخ به شاخ شدن تریلی و ماشین سواری!

گوناگون/ رفتار خانوادگی پیامبر رحمت (ص)

می دانستید اولین خادم حرم امام رضا(ع) یک خانم بوده است؟

گوناگون/ نام و مشخصات پیامبر اسلام در کدام کتب مقدس آمده است؟

عظمت اخلاقی رسول اکرم سلام الله علیه

گوناگون/ مسجدی 300 ساله که ورود آقایان به آن ممنوع است

کشف بزرگترین مار جهان با سری به اندازه سر انسان!

کتاب‌هایی با موضوع سوگ و پذیرش خود برای بچه‌ها

عیادت رئیس جمهور از مجروحان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان

امام جمعه موقت تهران: رژیم صهیونسیتی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است

نشریه نزدیک به کنگره آمریکا: ایران در خاورمیانه پیروز شده است

جلایی پور: تغییر حکومت یعنی باز کردن درهای جهنم به روی ایران

نفوذ و عملیات نیروهای مقاومت در قلب تل‌آویو

شهادت یکی از فرماندهان گردان‌های حزب الله عراق

نسخه وزیر اقتصاد برای رفع مشکلات تعهدات ارزی واردکنندگان

رتبه ایران در جهان از نظر گرانی مسکن

معمای حذف ارز 28500 تومانی

اجرای بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی توسط بنیاد استان البرز در هفته دفاع مقدس

خدا به عشق روی تو آقا همه ما رو بخشیده

پرش از ارتفاع حرفه ای این خانم مسن!

یک روش خلاقانه برای نشون دادن احجام هندسی

من وقتی میخوام USB رو جا بدم!

کشف هیولای 80 میلیون ساله اعماق دریا که دندان‌های گرد دارد!

محمود حکیمی درگذشت

استقبال از امام جمعه شهرکرد که دیروز توسط رهبر انقلاب منصوب شد

تفاوت سفر پزشکیان با شهید رئیسی به نیویورک از نگاه فیاض زاهد

جزئیات رژه 31 شهریور نیروهای مسلح اعلام شد

ماجرای بی‌احترامی مقام طالبان به سرود کشورمان با عذرخواهی پایان یافت/ داستان چه بود؟

گزارش توئیتری سخنگوی دولت درباره عیادت از سفیر ایران در لبنان