ایران پرسمان

آخرين مطالب

پیش‌بینی واکنش ایران به حمله نظامی اسرائیل از سوی دو نماینده مجلس سیاست روز

پیش‌بینی واکنش ایران به حمله نظامی اسرائیل از سوی دو نماینده مجلس
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - خبرآنلاین/ 2 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیانات امروز رهبر انقلاب یک روز بعد از حمله اسرائیل به ایران واکنش نشان دادند.
حمله اسرائیل به ایران از جمله محورهای سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با خانواده های شهدای امنیت بود. ایشان در این دیدار فرمودند «در خصوص این غلطی که کردند، خودشان با اهداف خاص بزرگ‌نمایی می‌کنند اما کوچک‌انگاری آن و اینکه بگوییم چیزی نبوده و اهمیتی نداشت هم غلط است.» 


عباس گلرو از اعضای کمیسیون امنیت ملی است که در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین بر این نکته تاکید می کند که بزرگنمایی از این جهت که نباید فراموش کنیم پدافند اقدامات خبیثانه اسائیل را خنثی می کند و کوچک نمایی هم از این جهت است که از یاد نبریم این اقدام صهیونیست ها نقض قوانین بین المللی بوده است.
محمد صالح جوکار نیز که پیش از این عضو سپاه پاسداران بوده به خبرآنلاین می گوید ایران مانند گذشته با تدبیر پاسخ اسرائیل را خواهد داد.
گلرو: ترس و نگرانی اسرائیلی ها از حمله به ایران عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، درباره حمله اسرائیل به ایران گفت: حکمت مقام معظم رهبری نسبت به همه وقایع و حوادث برای همه ما مسئولان مسیر درست حرف زدن و عمل کردن را معین می کند و ما باید به این نکته توجه کنیم.
وی افزود: اینکه اقدام خبیثانه رژیم صهیونیستی نباید بزرگنمایی شود، به این معنا است که در حقیقت هم قدرت پدافندی جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی این جنایت رژیم صهیونیستی و هم آمادگی نیروهای مسلح در جهت ضربه پذیر بودن رژیم صهیونیستی و ترس و نگرانی که خود اسرائیلی ها در حمله به ایران داشتند و هزار جور محاسبه کردند که چنین اقدام خبیثانه ای را انجام دهند، نشان دهنده این است که ما نباید بزرگنمایی کنیم. 
گلرو در ادامه تصریح کرد: اما نباید کوچک انگاری کنیم به این معنا که نقض قوانین بین المللی، تجاوز به خاک و حریم ما، نقض منشور ملل متحد و دست درازی و تعدی به خاک ما را به هیچ وجه نیروهای مسلح، مجلس و در مجموع ارکان نظام نمی پذیرند و باید دست رژیم صهیونیستی یک بار برای همیشه قطع شود، این تعبیر درست از فرمایش رهبری است.


جوکار: آسمان عراق در اختیار آمریکایی ها است و آنها راه را برای اسرائیل باز کردند حمله اسرائیل به ایران واکنش م حمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس را هم به دنبال داشت، چنانچه او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین ضمن پیش بینی از واکنش ایران به حمله اسرائیل گفت: ابتدا این نکته را می گویم، اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد، در حقیقت اقدامی بود که براساس آن می خواست آبروی از دست رفته خودش را بازسازی کند، بنابراین به ظاهر یک ژست عملیاتی گرفت که برخی از مراکز و تاسیسات ما را مورد هدف قرار دهد اما الحمدالله با آتش پدافندی که نیروهای مسلح ما داشتند، ناکام ماند.
وی افزود: در حقیقت رژیم صهیونیستی از داخل کشور دیگری و آن هم به صورت ناشیانه برخی از مراکز را مورد حمله قرار داد و نتوانست آن اهدافی که دنبال می کرد، به سرانجام برساند و انجام دهد. با توجه به اینکه فضای عراق در اختیار آمریکایی ها قرار دارد، هماهنگی لازم را داشتند اما این را بدانند که آن آبروی از دست رفته اینها و اهدافی که در وعده صادق 2 داشتیم، را هیچ وقت نمی توانند برگردانند و به عبارتی جبران کنند و این نشان دهنده ضعف رژیم صهیونیستی است.
جوکار همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تنها و تنها به دنبال کشتن غیرنظامیان است و این رژیم، یک رژیم نسل کش است که با خون فلسطینی ها شکل گرفت و همچنان در حال کوبیدن بر همین طبل است. لذا رژیمی نیست که در میدان عمل بتواند اقدامی را انجام دهد و فقط مناطق غیرنظامی را مورد هدف قرار می دهد. در این زمینه هم قطعا پاسخ داده خواهد شد، البته با تدبیر رژیم صهیونیستی خون بهای گزافی را بابت خون شهدایی که در پدافند به شهادت رسیدند، پرداخت خواهد کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه بنابراین پاسخ ایران به اسرائیل سریع نخواهد بود، اظهار کرد: عملیات وعده صادق 2 با تدبیر انجام شد، در نتیجه درباره این هم تدابیر لازم باید اتخاذ شوند و بعد اقدام شود.
جوکار در واکنش به اینکه پس شاهد عملیات وعده صادق 3 خواهیم بود، خاطرنشان کرد: شاید عنوان دیگری داشته باشد که ملاک عمل ما نیست اما با برنامه ریزی و تدبیر این اقدام انجام می شود چراکه طراحی لازم دارد تا دقیقا اهدافی که مدنظر هستند، مورد تهاجم قرار بگیرند.
وی در مورد اینکه گفته می شود قبل از حمله اسرائیل، ایران به مدارکی دست پیدا کرده بود و به همین دلیل ایران از قبل آمادگی داشته، این ادعا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، یادآور شد: خیر، چنین چیزی نیست. اگر بنا بر آماده باش باشد که پدافند ما آماده باش است و تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد، پدافند به صورت ذاتی این آمادگی لازم را برای دفاع از آسمان و مرزهای ما دارد.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1180050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی قیمت دلار 7 آبان 1403

استاد اقتصاد و مالی دانشگاه برکلی کالیفرنا: آمریکا دیگر یک قدرت اقتصادی بزرگ نیست

وقت خرید طلاست؟

پیش‌بینی مجلس از تورم شب عید

پرش فوق العاده ببر از رودخانه

غذای حرام از زبان آیت الله جوادی آملی

پرسه‌زنی سه سگ بر روی اهرام جیزه

نمایی ترسناک از یک کوسه

تخمین سن زیستی مغز از روی تصاویر ام‌آرآی در کمتر از یک ثانیه

اگرچه بس عزیزی خوار گردی

حرف اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای امنیت

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس: اسرائیل به‌دنبال بزرگ‌نمایی قدرت خود است

واعظی: پدافند هوایی، دشمن را غافلگیر کرد

حواشی دیدار خانواده شهدای امنیت با رهبر انقلاب

فریاد صهیونیست‌ها بر سر نتانیاهو

طرح مصر برای آتش‌بس 48 ساعته در غزه

شیخ زاید و طعم شیرین نزدیکی به ایران

یارگیری بی‌فایده امارات

فرشاد مومنی: در مورد کسری مالی میراث دولت رئیسی اغراق می کنند

سرمایه‌گذاری بدون ریسک با بیش از  30٪ سود تضمین شده | صندوق درآمدثابت فیروزه

جزییات تازه از بسته حمایتی بورس

هشدار بانک مرکزی به بانک‌ها: تراکنش‌های غیرعادی راگزارش دهید

جلسه‌ تسهیل‌گری برای واگذاری زمین به مشمولان ماده 7 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برگزار شد

کمیسیون پزشکی جانبازان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار جلسه مشاوره ای خبرداد

واکنش جالب گربه بعد از دیدن گوش‌هایش در آینه

سقوط هولناک کودک از راه پله ها

تصاویر آخرالزمانی از شدت طوفان در مالزی

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی

از زیباترین طراحی‌های ساختمان در نیویورک

اول ایمنی بعدکار!

معرفی نشانگرهای اختصاصی «کرفس کوهی» بومی ایران

ثبت پراکنش جدیدی از یک سوسمار در جزیره ایرانی خلیج فارس

زدی!!؟ جواب بگیری، جواب خیلی بد!

مهم‌ترین تفاوت شعر کودک و بزرگسال

پزشکیان: طالب جنگ نیستیم اما پاسخ‌ مناسبی به تجاوز رژیم صهیونیستی خواهیم داد

عراقچی: نشانه‌هایی از حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم؛ از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت

درخواست روسیه و چین برای برگزاری نشست شورای امنیت درخصوص حمله اسرائیل به ایران

درخواست هریس از ایران: به اسرائیل پاسخ ندهید

عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات؛ 4 تروریست‌ جیش‌الظلم دستگیر شدند

شمار خبرنگاران شهید جنگ غزه به 180 نفر رسید

تمام شمش های حراج امروز فروش رفت

آخرین وضعیت قیمت طلا و ارز؛ رنگ بازار همچنان سبز ماند

بلوبانک، جزییات آخرین کمپین خود را منتشر کرد/   6.2 درصد از برنده‌ها تنها یک امتیاز داشتند

سرپرست معاونت مسکن وزارت راه: امکان ساخت سالانه 900 هزار مسکن توسط انبوه‌سازان وجود دارد

حکمت/ نیکى و احسان خود را با منّت نهادن بر باد مده

وزن کشی جالب لاک‌پشت‌های غول پیکر

رد شدن از روی این پل شیشه ای جرئت می‌خواد!

ساخت حسگر صوتی مایع با الهام از نهنگ سرخربزه‌ای

انتشار «ابری کوچک» جیمز جویس