ایران پرسمان

آخرين مطالب

برترین استارت‌آپ‌های حوزه فناوری نانو تقدیر می‌شوند دانش و فناوری

برترین استارت‌آپ‌های حوزه فناوری نانو تقدیر می‌شوند
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایسنا / رویداد جایزه استارت‌آپی ایرانانو 1403 همزمان با پانزدهمین نمایشگاه فناوری نانو و با هدف ایجاد رقابت و تقدیر و برجسته‌سازی برترین استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری نانو برگزار می‌شود.
در این رویداد، نمونه‌های موفق از استارت‌آپ‌های نانویی، بر اساس نوآوری‌های فناورانه، تأثیرات اجتماعی و میزان تامین مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و از برترین نمونه موفق، با اعطای جایزه‌ای تقدیر می‌شود.
یکی از اهداف اصلی این رویداد، تشویق استارت‌آپ‌ها به تولید محصولات نوآورانه و پیشرفته است که بتوانند به کمک فناوری نانو تحول‌آفرین باشند. این رویداد فرصتی را برای مخاطبان فراهم می‌کند تا نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند و به کمک فناوری نانو گام‌های مؤثری برای توسعه محصولات جدید بردارند. نوآوری‌هایی که در این جایزه معرفی می‌شوند، باید از جنبه‌های علمی و فنی برجسته باشند و بتوانند به‌عنوان نمادی از پیشرفت و راه‌کاری برای رفع مشکلات حاضر، به کمک فناوری نانو تلقی شوند.
یکی دیگر از اهداف رویداد، تشویق به توسعه محصولاتی است که اثرات مثبت و ملموسی بر سطح و کیفیت زندگی مردم داشته باشند و بتوانند به حل مشکلات اجتماعی اساسی کمک کنند. فناوری نانو ظرفیت بالایی برای حل چالش‌های عمده جامعه مانند بهبود بهداشت، تأمین آب و انرژی، کاهش آلودگی و ارتقای کیفیت زندگی دارد. در این راستا، شرکت‌هایی که محصولات یا راهکارهایی ارائه داده و به‌طور مستقیم به بهبود شرایط زندگی، کاهش نابرابری‌ها و بهبود محیط‌زیست منجر می‌شوند، مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.
تامین مالی و جذب سرمایه از منابع مختلف که می‌تواند به رشد اقتصادی شرکت‌ها کمک کرده و فرصت‌های جدیدی را نیز ایجاد کند، از دیگر اهداف رویداد است. این امر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با به‌کارگیری سرمایه‌های جذب‌شده، محصولات و فناوری‌های خود را در بازارهای داخلی و بین‌المللی گسترش دهند و به تقویت جایگاه کشور از منظر اقتصاد دانش‌بنیان به کمک فناوری نانو بپردازند.
جایزه ویژه هیات داوران در بین جوایز استارت‌آپی ایرانانو 1403 به برترین نمونه موفق از استارت‌آپ‌ها تعلق خواهد گرفت. این جایزه به منظور ایجاد انگیزه در دیگر استارت‌آپ‌ها و همچنین برجسته‌سازی و تقدیر از نمونه‌های موفق طراحی شده است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت‌هایی که تمایل به حضور در بخش ارزیابی جایزه ویژه هیات داوران را دارند، باید تمامی شرایط زیر را داشته باشند:
از سمت عرضه فناوری: شکل‌گیری شرکت باید از سمت عرضه فناوری بوده باشد. به عبارت دیگر، در زمان تشکیل، هسته اولیه شرکت، باید از یک ساختار تیمی کوچک دانشگاهی ایجاد شده باشد.
سابقه: سال تاسیس شرکت باید از سال 1398 به بعد باشد.
میزان فروش محصولات نانویی در سال گذشته: بر اساس آمار پیمایش بازار ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در سال 1402، شرکت باید حداقل پنج میلیارد تومان فروش از محصولات نانویی (در سال گذشته) داشته باشد.
نانومقیاس: شرکت باید در حال حاضر دارای حداقل یک تاییدیه نانومقیاس/ نانومقیاس آزمایشی فعال باشد.
متقاضیانی که تمامی شرایط فوق را داشته و تمایل به حضور در این رقابت برای دریافت جایزه ویژه هیات داوران دارند، باید با تکمیل مشخصات خود از طریق آدرس زیر تا تاریخ هفتم آبان 1403 درخواست خود را ثبت کنند:
https://survey.porsline.ir/s/tv8qNFxl
پس از پایان زمان ثبت‌نام، درخواست‌های ثبت شده، غربالگری شده و سپس اطلاعات اظهار شده توسط متقاضیان حائز شرایط، برای ارزیابی نهایی در اختیار هیات داوران قرار می‌گیرد. این شرکت‌ها، توسط هیات داوران بر اساس معیارهایی به شرح زیر ارزیابی می‌شوند و در آخرین روز از نمایشگاه نانو و میکرو 1403 (16 آبان 1403)، 3 شرکت با بیشترین امتیاز بر اساس نظر هیات داوران معرفی شده و از برترین نمونه موفق، ضمن اهدای جایزه‌ای تقدیر می‌شود.
تعداد محصولات توسعه‌یافته درحوزه نانو: یکی از پارامترهای امتیازدهی، تعداد تاییدیه‌های نانومقیاس و نانومقیاس آزمایشی دریافت شده است.
تعداد اختراعات ثبت‌شده: تعداد اختراعات ثبت شده شرکت در زمینه فناوری نانو از معیارهای امتیازدهی است. در این راستا، اختراعات داخلی که مرجع استعلام، ستاد نانو بوده باشد و اختراعات خارجی که تاییدیه کانون مدیریت دارایی فکری را داشته باشد، حائز امتیاز هستند.
میزان تامین مالی: میزان تامین مالی شرکت و موفقیت در جلب مشارکت سرمایه‌گذاران، معیار دیگری برای ارزیابی است.
میزان فروش و رشد فروش: فروش و رشد فروش محصولات نانویی شرکت (مقایسه دو سال گذشته بر اساس آمار پیمایش بازار ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی: تأثیرات مثبت و ملموسی که محصولات شرکت بر بهبود کیفیت زندگی تعداد قابل توجهی از مردم، کاهش نابرابری‌های اجتماعی، پاسخ به نیازهای اجتماعی و در توسعه جامعه دارد، مهم هستند.
سابقه اجرای طرح‌های عام‌المنفعه: شرکت‌هایی که دارای سابقه‌ای در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه یا مسئولیت اجتماعی باشند که به بهبود زندگی مردم یا حل مشکلات اجتماعی کمک کند، امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند.
حمایت از توسعه دیگر استارت‌آپ‌ها: یکی از معیارهای دارای امتیاز مثبت در جایزه ایرانانو 1403، حمایت از توسعه (در قالب مسئولیت اجتماعی) یا سرمایه‌گذاری بر روی دیگر استارت‌آپ‌ها است.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1179612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حباب سیاسی بازارها ترکید؛ آخرین وضعیت بازار طلا و ارز

بیش از چهار هزار سکه طلا فروخته شد؛ حراج بعدی؛ هفتم آبان

پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد

بستن حساب صرافی‌ها، نعل وارونه بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز

کشف گربه وحشی کمیاب ایرانی در کرمان

سرقت عجیب کلید خودرو توسط کلاغ

پرواز آکروباتیک هواپیماها؛ دستاوردی تاریخی زیر بلندترین پل راه‌آهن اروپا

گرگ آلفا؛ خطرناک ترین گرگ جهان

حمله وحشیانه پلنگ برفیِ گرسنه به یک گوساله!

تمرینات جالب فضانوردان

اپل در حال آزمایش یک برنامه برای پایش قند خون است

شعر انتخابی رضا ابوذری در مسابقه شعر

سخنان دلنشین اردشیر رستمی

محمدرضا سجادی، سفیر جدید ایران در دانمارک شد

رسانه صهیونیستی: حمله ضعیف علیه ایران، بازدارندگی اسرائیل را به صفر بازگرداند

متکی: چین از طرح تأسیس اتحادیه مقابله با تحریم حمایت کند

عراقچی: حد و مرزی برای دفاع از خودمان نداریم

دبیر کل سازمان ملل در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران: اقدامات تشدیدکننده محکوم هستند

اولین واکنش بایدن به حملات موشکی اسرائیل به ایران

بیانیه حزب‌الله لبنان در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش اردوغان درباره تجاوز نظامی به ایران: اسرائیل به هیچ چیزی نخواهد رسید

سرگردانی صهیونیست‌ها در فرودگاه دبی

اصابت موشک‌های حزب‌الله به گالیله علیا

تصاویری از آتش‌سوزی مهیب در تل‌آویو

رسانه عبری: در باتلاق غزه غرق شده‌ایم

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به 2653 نفر

عصبانیت افکار عمومی اسرائیل از نتایج ضعیف حمله به ایران

نقش مانور دیپلماتیک عراقچی در محدود بودن حمله اسرائیل

روایت اکوایران از ردیف‌های مخفی بودجه!

قیمت بنزین چگونه 5000 برابر شد؟

نرخ اشتغال ایثارگران در استان مرکزی بسیار خوب است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثلرگران پیگیر موضوع مسکن، اشتغال و درمان جامعه ایثارگری است

رفاقت جالب هاسکی و گریزلی

توانایی حیرت انگیز این پرنده در تقلید گریه نوزاد!

صحنه ای زیبا از نجات یک جوجه پرنده

با گرون‌ترین گاو دنیا آشنا شوید!

اسرار شگفت انگیز برج شیطان

شجاعت شگفت‌انگیز پلنگ مادر برای نجات بچه‌هایش از حمله شیر

شهابی سبز روشن بر فراز آفریقا

شعری زیبا را بشنوید

فرماندار آستارا توضیح داد؛ علت صدای انفجار چه بود؟

ابراز نگرانی هند در پی اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه ایران

هلند خواستار خویشتنداری از سوی ایران و اسراییل شد

سفارت روسیه در تهران بیانیه داد: برای ملت و دولت دوست ایران آرزوی استقامت می‌کنیم

اقلیم کردستان عراق، حمله به ایران را محکوم کرد

موریتانی، حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد

آخرین وضعیت شمال غزه از زبان یک مقام این باریکه

عبور اسرائیل از یک خط قرمز مهم

حالا انتظار می‌رود که چه شود؟!

رجانیوز: گردن متجاوز را همین ابتدا باید شکست