ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرلشکر صفوی: دفاع از حزب‌الله و حماس در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران است سیاست روز

سرلشکر صفوی: دفاع از حزب‌الله و حماس در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران است
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - ایرنا / دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت شهید نیلفروشان گفت: دفاع از حزب الله لبنان و حماس فلسطین در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر عباس نیلفروشان و فرماندهان شهید جبهه مقاومت که در مسجد پیامبراعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد با بیان اینکه بالاترین کمال انسانی وصال حق است گفت: راه وصول حق، تقوا و جهاد مستمر است و یکی از انواع جهادها جهاد فی سبیل الله است و انسان کمال جو با جهاد فی سبیل الله و تقوای الهی به وصال و زیارت حق و به مرزوق شدن به رزق الهی دسترسی پیدا می‌کند.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس یادآور شد: مجاهد فی سبیل الله چه در میدان رزم کشته شود در راه خدا شهید شده و به وصال حق رسیده است و حتی آنهایی که شعله‌های ایمان، تقوا و جهاد را در قلبشان فروزان باشد ولی دیگر پیر شده باشند، جانباز شده باشند، اسیر شده باشند و یا در رختخواب هم بمیرند ممکن است خداوند آنها را به درگاه وصال خودش راه دهد، ما از کار خدا سر در نمی‌آوریم محاسبات و حساب و کتاب خدا با حساب و کتاب ما انسان ها تفاوت دارد.
وی با اشاره به ویژگی های شهید نیلفروشان گفت: سردار مجاهد، مخلص و شجاع که حضرت آقا ایشان را سرداری رشید و اندیشمند نامیده‌اند، واقعا سردار حاج عباس نیلفروشان یک اندیشه راهبردی داشت. هم در سطوح تاکتیکی و هم در سطوح عملیاتی و هم در سطوح استراتژیک صاحب نظر و اهل علم و عمل بود.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه باور کنیم شهیدان زنده هستند و چیزی را دیدند که ما و شما ندیده‌ایم گفت: شهید عباس نیلفروشان وقتی از سردار سلامی ماموریت را دریافت کرد، گفت من می‌روم بیروت و جسدم را به اصفهان باز خواهند گرداند و گفت که این آخرین ماموریت من است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: ایشان در سطوح تاکتیکی در آبادان در کنار حاج احمد کاظمی و حاج حسین خرازی جنگیده بود. در سطح عملیاتی به عنوان معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران و معاون عملیات کل سپاه مجاهدت کرد و در سطوح راهبردی نبرد با صهیونیست‌ها که همان جنگ با غربی ها به رهبری آمریکایی‌هاست رشادت به خرج داد.
سرلشکر صفوی تأکید کرد: دفاع از حزب الله لبنان و حماس فلسطین در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی معنا و مفهوم دارد.
وی با اشاره به حمایت تمام قد آمریکایی ها از جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این آمریکایی ها هستند که بخاطر رقابت انتخاباتی شان و جزب آرای یهودیان ساکن در آمریکا و فروش میلیاردها دلار سلاح به رژیم اشغالگر مانع آتش بس در غزه و لبنان هستند.
سرلشکر صفوی با اشاره به آشنایی بیش از 40 ساله خود با شهید نیلفروشان اظهار داشت: آخرین دیدار ما در آخرین سفری بود که به ایران آمد که با هم جلسه‌ای داشتیم. شهید نیلفروشان واقعاً انسانی دارای تفکر استراتژیک و شجاع بود. سردار نیلفروشان سالها بود که آخرت را بر دنیا برگزیده بود.
وی افزود: او وقتی در تهران هم بود شب‌ها ساعت 8 یا 10 شب گاهی اوقات هم در همان محل کارش استراحت می‌کرد و به منزل نمی‌رفت. درود خدا بر همسر و فرزندان ایشان و پدر مؤمن و دانای ایشان، هفته گذشته به دیدار خانواده ایشان در اصفهان رفتم، پدر شهید نیلفروشان سه ربع صحبت کردند و دیدم ایشان چقدر دانا هستند. ایشان صهیونیسم را از قبل از انقلاب برای من تعریف کرد. من هم با حوصله گوش دادم ایشان می‌گفت وقتی من راجع به صهیونیست ها صحبت می‌کردم حاج عباس 6 یا 7 سالش بود که به من گفت پدر، من دلم می‌خواهد با این صهیونیست‌ها بجنگم!
وی افزود: سردار سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان سرداری بود که راه کمال را، راه وصول به حق را از طریق قرآن و اهل بیت پیدا کرد، دل ایشان به آیات قرآن و عشق و محبت 14 معصوم نورانی بود. ایشان قلب مهربان و رئوفی داشت، ایشان شاعر بود و شعر می سرود. بعضی ها فکر می‌کنند که سرداران فقط نظامی هستند و از مسائل فرهنگی و تاریخی و ادبی و مسائل و مشکلات مردم بی اطلاع هستند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حاج عباس در اندیشه و تفکر یک انسان راهبردی بود گفت: ایشان یک انسان قرآنی بود یک انسان مطلوب اسلام و شاید هم یک سرباز امام زمان بود و مسیر سربازی امام زمان از مسیر سربازی ولایت فقیه می‌گذرد. هر کس که می‌گوید ما سرباز خوبی برای امام زمان هستیم باید ببینید نسبتش با رهبری و اطاعت از رهبری چگونه است.
وی ادامه داد: حاج عباس نیلفروشان در اخلاق و رفتار واقعاً انسان دارای خضوع در برابر مردم و خشوع در برابر خداوند متعال بود. ایشان بسیار اهل تواضع بودند. ایشان خاکی و مهربان بودند و با سربازها دست می‌دادند. با مردم بسیار مهربان و خدمتگذار مردم بود. عملکرد ایشان عالی بود. ایشان از زمان انقلاب و جنگ تا به امروز مجاهدانه زندگی کرد، پاک زیست و پاک به ملاقات رب العالمین شتافت و دیدار دوستان شهیدش همچون احمد کاظمی، حسین خرازی و قاسم سلیمانی و سید محمد حجازی رفت.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1179600/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حباب سیاسی بازارها ترکید؛ آخرین وضعیت بازار طلا و ارز

بیش از چهار هزار سکه طلا فروخته شد؛ حراج بعدی؛ هفتم آبان

پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد

بستن حساب صرافی‌ها، نعل وارونه بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز

کشف گربه وحشی کمیاب ایرانی در کرمان

سرقت عجیب کلید خودرو توسط کلاغ

پرواز آکروباتیک هواپیماها؛ دستاوردی تاریخی زیر بلندترین پل راه‌آهن اروپا

گرگ آلفا؛ خطرناک ترین گرگ جهان

حمله وحشیانه پلنگ برفیِ گرسنه به یک گوساله!

تمرینات جالب فضانوردان

اپل در حال آزمایش یک برنامه برای پایش قند خون است

شعر انتخابی رضا ابوذری در مسابقه شعر

سخنان دلنشین اردشیر رستمی

محمدرضا سجادی، سفیر جدید ایران در دانمارک شد

رسانه صهیونیستی: حمله ضعیف علیه ایران، بازدارندگی اسرائیل را به صفر بازگرداند

متکی: چین از طرح تأسیس اتحادیه مقابله با تحریم حمایت کند

عراقچی: حد و مرزی برای دفاع از خودمان نداریم

دبیر کل سازمان ملل در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران: اقدامات تشدیدکننده محکوم هستند

اولین واکنش بایدن به حملات موشکی اسرائیل به ایران

بیانیه حزب‌الله لبنان در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش اردوغان درباره تجاوز نظامی به ایران: اسرائیل به هیچ چیزی نخواهد رسید

سرگردانی صهیونیست‌ها در فرودگاه دبی

اصابت موشک‌های حزب‌الله به گالیله علیا

تصاویری از آتش‌سوزی مهیب در تل‌آویو

رسانه عبری: در باتلاق غزه غرق شده‌ایم

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به 2653 نفر

عصبانیت افکار عمومی اسرائیل از نتایج ضعیف حمله به ایران

نقش مانور دیپلماتیک عراقچی در محدود بودن حمله اسرائیل

روایت اکوایران از ردیف‌های مخفی بودجه!

قیمت بنزین چگونه 5000 برابر شد؟

نرخ اشتغال ایثارگران در استان مرکزی بسیار خوب است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثلرگران پیگیر موضوع مسکن، اشتغال و درمان جامعه ایثارگری است

رفاقت جالب هاسکی و گریزلی

توانایی حیرت انگیز این پرنده در تقلید گریه نوزاد!

صحنه ای زیبا از نجات یک جوجه پرنده

با گرون‌ترین گاو دنیا آشنا شوید!

اسرار شگفت انگیز برج شیطان

شجاعت شگفت‌انگیز پلنگ مادر برای نجات بچه‌هایش از حمله شیر

شهابی سبز روشن بر فراز آفریقا

شعری زیبا را بشنوید

فرماندار آستارا توضیح داد؛ علت صدای انفجار چه بود؟

ابراز نگرانی هند در پی اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه ایران

هلند خواستار خویشتنداری از سوی ایران و اسراییل شد

سفارت روسیه در تهران بیانیه داد: برای ملت و دولت دوست ایران آرزوی استقامت می‌کنیم

اقلیم کردستان عراق، حمله به ایران را محکوم کرد

موریتانی، حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد

آخرین وضعیت شمال غزه از زبان یک مقام این باریکه

عبور اسرائیل از یک خط قرمز مهم

حالا انتظار می‌رود که چه شود؟!

رجانیوز: گردن متجاوز را همین ابتدا باید شکست