ایران پرسمان

آخرين مطالب

نشست سخنگوی شورای نگهبان؛ از واکنش به اظهارات پزشکیان درباره ردصلاحیت در انتخابات مجلس تا وضعیت لایحه عفاف و حجاب سیاست روز

نشست سخنگوی شورای نگهبان؛ از واکنش به اظهارات پزشکیان درباره ردصلاحیت در انتخابات مجلس تا وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - آخرین خبر / سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری به طرح اظهارات چندباره پزشکیان درباره ردصلاحیتش در انتخابات مجلس وواکنش نشان داد و در پاسخ به اینکه چند هفته پیش برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرده و به زودی این قانون ابلاغ می‌شود، اما شورای نگهبان هنوز به صورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده و هنوز هم این قانون برای اجرا ابلاغ نشده است، گفت: مصوبه عفاف و حجاب برای طی کردن مراحل بعدی خود، در اختیار مجلس است.
مهمترین بخش اظهارات هادی طحان نظیف به شرح زیر است:
بررسی 11 طرح و لایحه توسط شورای نگهبان/ طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد

توضیح ویدیو
* طرح اصلاح تبصره‌های 6 و 13 قانون بودجه سال 1403 کل کشور خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
* طرح اصلاح تبصره 1 ماده 38 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
* طرح اصلاح طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
* شورای نگهبان با طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار موافقت کرد.
* اشکالات لایحه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دولت ایران و دولت اندونزی برطرف شد.
* طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
* دو ایراد شورای نگهبان به لایحه مقاوله نامه بازرسی کار به قوت خود باقی است.
برنامه شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان

* ان شالله سال بعد همزمان با انتخابات شوراهای شهر روستا انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.
جزئیات بررسی لایحه قانون تجارت در شورای نگهبان
توضیح ویدیو
* لایحه قانون تجارت از جهت مغایرت شرعی و قانون اساسی در شورای نگهبان در حال بررسی است.
لایحه قانون تجارت لایحه مفصلی است و 1340 ماده دارد و طبیعتاً بررسی‌های مفصلی را می‌طلبد از کارشناسان، نخبگان، فرهیختگان و اندیشکده‌هایی که در این موضوع ورود دارند با توجه به ابعاد راجع به ابعاد مختلفی و مهمی که این مصوبه دارد دعوت می کنم اگر نکاتی درباره این لایحه دارند می توانند این نکات را برای ما ارسال بکنند.
* ما فقط از جهت مغایرت شرعی و قانون اساسی می‌توانیم نسبت به این موضوع ورود کنیم.
طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ 
توضیح ویدیو
* نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت در مرحله آخر شورای نگهبان هیچ ایرادی نداشت.
* این طرح با توجه به ایرادی که هیئت عالی نظارت داشت عملاً با اصرار مجلس به مجمع ارسال شد و ارجاع شد.
وضعیت لایحه عفاف و حجاب؛ شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرد
توضیح ویدیو
* (در پاسخ به اینکه چند هفته پیش برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرده و به زودی این قانون ابلاغ می‌شود، اما شورای نگهبان هنوز به صورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده و هنوز هم این قانون برای اجرا ابلاغ نشده است) مصوبه عفاف و حجاب برای طی کردن مراحل بعدی خود، در اختیار مجلس است.
واکنش به اظهارات چندباره پزشکیان در خصوص رد صلاحیتش در انتخابات مجلس 
توضیح ویدیو
* رئیس جمهور کشورمان آقای دکتر پزشکیان تاکنون 5 بار نماینده مجلس بوده‌اند از سال 87 تاکنون به‌صورت مستمر و بدون وقفه و پس از آن هم که به ریاست‌جمهوری رفتند و نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مردم محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی بودند و آخرین بار هم در همین انتخابات مجلس سیزدهم مجدداً انتخاب شدند که معنای این سابقه این هست که ایشان تاکنون 5 بار در انتخابات مجلس ثبت‌نام و هر پنج‌بار تأیید صلاحیت شده‌اند.
* در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر هم که ایشان احراز صلاحیت شدند و الان رئیس جمهوره همه ما هستند لذا به‌نظر من همه‌چیز گویا است و طرح این مباحث از طرف رسانه‌ها وجه خاصی و موضوعیت خاصی ندارد.
لوایح پالرمو و CFT در اختیار مجمع تشخیص مصلحت است
توضیح ویدیو
* شورای نگهبان نسبت به پالرمو ایراداتی نداشت. این لایحه با اصرار مجلس به مجمع ارجاع داده شد. 
* شورای نگهبان نسبت به سی اف تی ایراداتی داشت که با اصرار مجلس به مرجع ارجاع داده شد.
* هردوی این لوایح در اختیار مجمع هستند. 
واکنش به پرسش خبرنگار درمورد سلیقه‌ای عمل کردن شورا در اذهان عمومی 
توضیح ویدیو
* در اذهان عمومی یا در اذهان دوستان رسانه؟
توضیح درباره استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات
* استفاده از فرصت ها و ظرفیت های هوش مصنوعی جای بررسی دارد.
* اخیرا ما نشست های تخصصی در حوزه مصوبات و انتخابات در این خصوص داشته ایم.
* فعلا موضوع در حد همین نشست ها است. 
رفع فیلترینگ در حیطه وظایف شورای‌ نگهبان نیست
توضیح ویدیو
رفع فیلترینگ در حیطه وظایف شورای‌ نگهبان نیست و به نظرم در حیطه وظایف دستگاه‌های دیگر و از آنها قابل پیگیری است.
مشروح اظهارات سخنگوی شورای نگهبان به نقل از ایسنا را در ادامه بخوانید:
هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در نشستی خبری به ارائه گزارشی از نتیجه بررسی 11 طرح و لایحه، 6 اساسنامه و 22 استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت اداری پرداخت و گفت: طرح اصلاح تبصره‌های 6 و 13 قانون بودجه سال 1403، طرح اصلاح قانون نظام صنفی به تایید رسیدند.
وی افزود: در این مدت چندین طرح تنقیحی را بررسی کردیم که بر این اساس طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه و طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار به‌تأیید شورای نگهبان رسید. همچنین لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی و طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل نیز خلاف موازین شرعی و قانون اساسی شناخته نشد. در خصوص طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تامین اجتماعی ابهاماتی وجود دارد که مصوبه را برای اصلاح در اختیار مجلس قرار دادیم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: درباره لایحه موافقتنامه خدمات و سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق هم‌چنان یکی از ایرادات شورای نگهبان مطرح است. در خصوص لایحه مقاوله نامه بازرسی کار نیز ایرادات شورا همچنان به قوت خود باقیست. درباره طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات نیز همچنان دو مورد از ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان وجود دارد.
طحان نظیف در ادامه عنوان کرد: در این مدت 6 اساسنامه از سوی دولت به شورای نگهبان ارسال شد که بر اساس بررسی‌های انجام شده اساسنامه سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران و اساس‌نامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی دوغارون و اصلاح ماده 7 اساسنامه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش به تأیید شورای نگهبان رسیدند. درباره اساسنامه صندوق بازنشستگی شرکت‌ ملی صنایع مس ایران و اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس نیز ایراداتی از سوی شورای نگهبان مطرح شده است. در این مدت همچنین 22 پاسخ به استعلامات ارسالی از دیوان عدالت اداری داشتیم که مربوط به شکایاتی از دستگاه‌های اجرایی و عمومی داشتند که این موارد در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفتند.
به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس قانون، انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی باید با اولین انتخابات سراسری برگزار شود لذا ان‌شاءالله سال بعد همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره مجلس خبرگان در دو استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و همچنین انتخابات میان دوره مجلس در شهر تبریز برگزار خواهد شد. در این خصوص هماهنگی‌های اولیه بین وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان مجریان و ناظران انتخابات در حال انجام است. ان‌شاءالله مثل ادوار گذشته انتخابات پیش رو نیز انتخابات رقابتی خواهد بود.
وی در پاسخ یه پرسش دیگری درباره بررسی لایحه تجارت در شورای نگهبان عنوان کرد: این لایحه لایحه مفصلی است و بیش از 1340 ماده دارد و طبیعتاً بررسی‌های مفصلی را می‌طلبد. در شورای نگهبان فقط از جهت مغایرت شرعی و قانون اساسی نسبت به این لایحه ورود می‌کنیم. بعد از اتمام بررسی‌ها چه ایراد شکلی و چه ایراد ماهوی باشد مشروح آن اعلام خواهد شد.
طحان نظیف در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایرادی نداشته است اما با توجه به ایراد هیئت عالی نظارت، این طرح با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اصل 141 قانون اساسی و استناد برخی به تفسیر ارائه شده از سوی شورای نگهبان در سال 60 مبنی بر عدم نیاز به طرح استعفای نمایندگان مجلس در صورت انتصاب از سوی رئیس جمهور و اصرار مجلس بر لزوم بررسی این استعفا در صحن مجلس گفت: تاکنون به صورت رسمی استعلامی از شورای نگهبان انجام نشده است اما اگر این استعلام به صورت رسمی انجام شود و در حیطه مسئولیت‌های شورای نگهبان باشند ما اظهار نظر رسمی می‌کنیم. آنچه که گفته می‌شود شورای نگهبان در سال 60 تفسیری در این خصوص دارد باید بگویم که خیر؛ این تفسیر، تفسیر شورای نگهبان نبوده بلکه پاسخ به استعلام یک شخص بوده است و این موضوع از جهت حقوقی خیلی متفاوت است. چراکه استعلام به سه چهارم رای اعضای شورای نگهبان نیاز دارد.
وی افزود: آیین نامه داخلی مجلس نیز حکم متفاوت در این خصوص داشته است و شورای نگهبان هم ایرادی در این خصوص نداشته است؛ رویه‌ای هم که در سال‌های بعد شکل گرفته است بر اساس همین آیین نامه است لذا در خصوص این موضوع چنین نکاتی وجود دارد اما درباره کلیات باید بگویم که ما نظری نداریم و اگر این موضوع از شورای نگهبان مورد استعلام قرار بگیرد و در حیطه مسئولیت‌های شورای نگهبان باشد، اظهار نظر خواهد کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه لایحه عفاف و حجاب به تایید شورای نگهبان رسیده است ، اظهار کرد: در این مدت چند نفر از نمایندگان مجلس در این خصوص اطلاع رسانی کردند و دیگر نیازی به این موضوع نبود؛ این مصوبه جهت طی مراحل قانونی خود در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا لایحه عفاف و حجاب قابلیت اصلاح دارد؟ گفت: هر قانونی امکان اصلاح دارد و دولت از طریق لایحه و مجلس از طریق طرح می‌تواند فرایند لازم را در مجلس طی کند.
طحان نظیف در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی‌های انجام شده در شورای نگهبان درزمینه کارآمدی و اجرایی بودن قانون عفاف و حجاب عنوان کرد: نسبت به هر مصوبه‌ای ممکن است نظرات مختلفی وجود داشته باشد اما طبیعتاً انتظار از مجلس شورای اسلامی این است که در بررسی مصوبات دیدگاه‌های مختلف را بشنود و مباحث اجرایی آن را نیز در نظر بگیرند؛ شورای نگهبان فقط از جهت مطابقت با قانون اساسی و موازین شرعی مصوبات را رسیدگی می‌کند. دز این مورد سعی کردیم رویکردهای مختلف را بشنویم؛ این مصوبه 6 مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشته است حیطه ورود ما در جایی است که مغایرت شرعی و قانون اساسی وجود داشته باشد و ما وارد مباحث کارشناسی به این معنا نمی‌شویم.
در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران درباره سازوکارهای اجرای قانون عفاف و حجاب پرسید که سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ عنوان کرد: در این خصوص ابهامی وجود ندارد و مصوبه جهت طی مراحل بعدی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در خصوص مقررات ابلاغ قوانین چه درباره رئیس مجلس و چه درباره رئیس جمهور در ماده یک قانون مدنی ترتیبات به صورت روشن و دقیق در این خصوص مشخص شده است و ابهامی در این باره وجود ندارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع بازگشت لوایح پالرمو و cft به مجلس و موضع شورای نگهبان در این خصوص اظهار کرد: شورای نگهبان نسبت به این موارد در سال‌های گذشته اظهار نظر کرده است و الان نسبت به این موارد فارغ است. نسبت به پالرمو شورای نگهبان ایرادی نداشت و هیئت عالی نظارت مجمع ایراداتی در این خصوص مطرح کرده بود. نسبت به cft شورای نگهبان ایراداتی داشت که آن هم با اصرار مجلس در آن مقطع به مجمع ارجاع شد بنابراین هر دو لایحه در اختیار مجمع قرار دارد و اگر پرسشی در این خصوص وجود دارد عزیزان مجمع باید پاسخ دهند.
طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره اعلام وزارت اقتصاد مبنی بر افزایش دو برابری سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت گفت: اگر این موضوع در مجلس به تصویب برسد ما در شورای نگهبان نسبت به آن اظهار نظر خواهیم کرد. اصل موضوع معافیت مالیاتی در سال‌های گذشته تاکنون با ایرادی از سوی شورای نگهبان مواجه نشده است.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح موضوع رد صلاحیت رئیس جمهور در انتخابات‌ دوره اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان تاکنون 5 دوره به صورت مستمر نماینده مجلس بوده است. معنای این سابقه این است که ایشان تاکنون 5 مرتبه در انتخابات مجلس ثبت نام کردند و هر 5 مرتبه نیز تایید صلاحیت شدند درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز ایشان تایید صلاحیت شدند و الان رئیس جمهور هستند. به نظرم همه چیز گویاست.
وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان بهره‌گیری شورای نگهبان از فناوری‌های روز دنیا به ویژه در برگزاری انتخابات‌ها اظهار کرد: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر مورد اقبال همه مردم و دستگاه‌ها قرار گرفته است؛ اخیراً در پژوهشگری شورای نگهبان نشست‌های تخصصی در این خصوص داشته‌ایم.
طحان نظیف در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره نظر شورای نگهبان در خصوص رفع فیلترینگ و موانع آن اظهار کرد: به نظرم مسئله در چهارچوب وظایف و صلاحیت‌های شورای نگهبان نیست و در حیطه دستگاه‌های دیگر است و موضوع از همان دستگاه‌ها قابلیت پیگیری دارد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شورای نگهبان چه نوع رابطه‌ای با وفاق برای خود تعریف کرده است؟ تاکید کرد: وظایف شورای نگهبان مشخص است؛ هم در بررسی مصوبات و هم در نظارت بر انتخابات مسئولیت‌هایی دارد؛ ما در بررسی مصوبات حتماً تلاش می‌کنیم که نظرات متفاوت و مختلف به ویژه نظرات دولت را بشنویم. در بدو انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور نیز ما در شورای نگهبان میزبان ایشان بودیم و نکاتی در این نشست مطرح شد. درباره انتخابات نیز همانطور که ما بارها گفته‌ایم نتیجه انتخابات در ادوار مختلف دولت‌ها و مجالسی بودند که دیدگاه‌های سیاسی متفاوتی از هم داشتند.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ابتدای نشست خبری امروز خود با گرامی‌داشت یاد شهید یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: او مردانه در مقابل ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و صحنه‌های به یاد ماندنی از مبارزات خود در تاریخ پرنور آزادگان و ظلم ستیزان نشان داد. این فرمانده اجر عمری رشادت و مجاهدت خود را دریافت کرد.
وی با بیان اینکه «این فرماندهان می‌روند اما راه و مکتب این عزیزان همچنان پابرجاست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماس زنده است و زنده خواهد ماند»، عنوان کرد: شهادت مجاهدانی همچون سید حسن نصرالله به بشریت و همه کسانی که قدرت را بر عزت ترجیح دادند یادآوری کرد که مرگ سرخ بهتر از زندگی با ذلت و خواری است و البته خون بر شمشیر پیروز است و همان‌طور که خدای متعال وعده دادند قطعاً به زودی پیروزی جبهه مقاومت را به عینه خواهیم دید؛ آن روز نزدیک است و ان‌شاءالله به زودی دل‌های مسلمانان و مومنین به پیروزی‌های جدید شاد خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: این روزها شاهد حملات سبوعانه و ددمنشانه از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و کودکان مظلوم غزه و لبنان هستیم. جنایات و فجایعی که امروز شاهد هستیم نتیجه بی‌توجهی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی نسبت به ضوابط و قواعد بین‌المللی است. در این میان حضور و پشتیبانی مردم از مقاومت درس آموز است. همچنین تشییع باشکوه پیکر شهید نیلفروشان یک بار دیگر عمق باور مردم را نسبت به مقاومت نشان داد و ان‌شاءالله این مسیر تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1177103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین جزئیات حراج چای دبش؛ حراج در دو استان برگزار می‌شود

افزایش 39 درصدی ارزش صادرات خاویار در 6 ماهه امسال

تکریم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از سه ایثارگر

لزوم فراهم شدن زیرساخت های لازم برای پرداخت 48 ساعته هزینه های درمانی جامعه ایثارگران استان ایلام

برپایی میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در حاشیه نماز جمعه

دیدار سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با جانبازان بصیر

زیر گرفتن یک راننده بعد از حمله با شمشیر مقابل چشم مردم!

احیای دریاچه یاسمینا در قلب صحرای مراکش

حمله وحشتناک تمساح به یک ماشین

دفاع جانانه زنبورهای عسل در برابر زنبور سرخ مهاجم

علائم پخش شدن مونوکسید کربن در خانه

گله گراز در جنگل رامسر

کشف امکان فتوسنتز زیر سطح یخی مریخ

«ریچارد برانسون» برای بار دوم به لبه فضا سفر می‌کند

انتشار کتاب محمدرضا کاتب بعد از توقیف 10 ساله

واکنش سخنگوی دولت به اعلام جرم دادستانی علیه روزنامه هم‌میهن

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: قانون عفاف و حجاب بعد از تایید هنوز به مجلس نرسیده است

خانوادهٔ شهید سلیمانی: لحظات پایانی عمر مادی شهید یحیی سنوار جاودانه شد

دستورکار مجلس در هفته جاری اعلام شد

تصویر خانه‌ای که یحیی سنوار در آن به شهادت رسید

حماس: بزودی جانشین یحیی سنوار را انتخاب می‌کنیم

تصاویر احساسی و تلخ از لا‌به‌لای ویرانه‌های بیروت

طراح ضربه‌ جبران‌ ناپذیر هفتم اکتبر کیست؟

زمان برگزاری حراج جدید سکه طلا اعلام شد

توصیه کارشناس حقوقی برای ضامن شدن

رفع تعهد ارزی تا پایان سال تمدید شد

روش جالب تغییر رنگ گل رز

زیبایی شگفت انگیز دلفین صورتی

قانون جذب در اسلام

چه چیزهایی مونوکسید کربن تولید می‌کند

در برابر رفتارهای دیگران چگونه برخورد کنیم

عضو هیات علمی دانشگاه شریف، رئیس کمیته المپیاد جهانی هوش مصنوعی شد

هوش مصنوعی روزی آگاهانه خرابکاری می‌کند

انسولین هوشمند با کلید خاموش و روشن ابداع شد

ترجمه کتاب یحیی سنوار به نام خار و میخک

پاپ کتاب خاطرات منتشر می‌کند

دستیار رئیس جمهور: دولت پشتیبان نیروهای مسلح برای پاسخ به شیطنت‌ احتمالی اسرائیل است

نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار کمیسیون‌های مجلس

نمایندگان مجلس: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است تا ابد

ظریف: سنوار با شهادت قهرمانانه، خط بطلانی بر دروغ‌های نتانیاهو کشید

ظریف: باید باور کنیم مردم از کارنامه ما راضی نیستند؛ دولت باید گوش به فرمان جامعه باشد

گسترش وحشت میان مقامات صهیونیست بعد از حمله به خانه نتانیاهو

پوتین در اجلاس «جی 20» برزیل شرکت نخواهد کرد

ترامپ در واکنش به شهادت سنوار: آتش‌بس آسان‌تر می‌شود

پخش اعلامیه‌های جدید توسط رژیم صهیونیستی در خان‌یونس

فشار اروپا برای انتخاب فوری رئیس‌جمهور لبنان

واکنش سخنگوی هدفمندی به توقف کالابرگ: فعلاً دستوری نیامده!

ریزش بورس در آغاز هفته؛ کاهش 24 هزار واحدی شاخص کل

فروش حضوری بلیت قطارهای مسافری برای آبان ماه آغاز شد

تورم بخش خدمات اعلام شد