ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله خراسان/ داغ سنگین هنیه و نصرا...، خودزنی های بی مورد و آغاز موشک باران فلسطین اشغالی تحلیل روز

سرمقاله خراسان/ داغ سنگین هنیه و نصرا...، خودزنی های بی مورد و آغاز موشک باران فلسطین اشغالی
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - خراسان / « داغ سنگین هنیه و نصرا...، خودزنی های بی مورد و آغاز موشک باران فلسطین اشغالی » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم کوروش شجاعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
ترور سبوعانه و ناجوانمردانه سید حسن نصرا... و همراهانش، داغی بس بزرگ و سنگین بر دل همه انسان های آزاده و پاک وجدان گذاشت. رژیم خونخوار و جنایتکار صهیونی با این اقدام تروریستی وحشیانه، نه تنها قلوب مسلمانان شیعه و سنی بلکه سایر ادیان و آزدی خواهان جهان را جریحه‌دار و داغدار کرد. رژیم سفاک صهیونی در یک سال اخیر با حمایت و پشتیبانی آمریکا و ... ودر سایه ناکارآمدی و «سکوت مرگ آور» سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر، پس از کشتار و قتل عام بی رحمانه 41 هزار انسان بی گناه در باریکه غزه و تخریب 80 درصدی این سرزمین بسیار کوچک 360 کیلومتر مربعی به خاطر شکست فاحش در نرسیدن به اهدافش که «نابودی حماس» و«آزادی اسرای صهیونی» بود، همزمان با روشن نگاه داشتن ماشین جنگی و کشتار مردم، «ماشین ترور» خود را فعال تر کرد. ترور «اسماعیل هنیه» مجاهد بزرگ و رئیس دفتر سیاسی حماس آن هم در ایران و در هنگامه ای که او به همراه بسیاری دیگر از سران کشورها به عنوان «مهمان عزیز»در مراسم تحلیف دکترپزشکیان رئیس جمهور کشورمان حضور داشت، اوج گستاخی و افسار گسیختگی رژیم تروریست را نشان داد چرا که این اقدام فقط ترور یک مجاهد آزادی خواه شجاع نبود بلکه تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران و یک اقدام امنیتی بسیار خطرناک بود.ترور سید حسن نصرا... و به شهادت رساندن ایشان و جمعی از فرماندهان حزب ا... لبنان نیز علاوه بر روشن کردن هرچه بیشتر ماهیت تروریستی و جنگ طلبی رژیم صهیونی این واقعیت را آشکارتر کرد که «رژیم آپارتاید» صهیونیستی نه تنها بر رسیدن آرزوی «نیل تا فرات» اصرار دارد بلکه برای تحقق این آرزو هنوز خون سید مقاومت خشک نشده، سید بدرالدین یمنی را و حتی ایران بزرگ را تهدید می کند و مدعی می شود که همه نقاط ایران در «دسترس» ماست. حرف وادعایی بس گزاف گنده تر از دهان صهیونیست‌های جنایتکار. در ادامه این نوشته در زمینه مسائل و حوادث اخیر منطقه و خصوصا شهادت سید مقاومت این بزرگ مرد عرصه استقلال خواهی وعزت طلبی و این فرزند خلف روح ا... و همچنین وظایفی که بر دوش آزادی خواهی جهان و خصوصا مردم عزیز کشورمان سنگینی می کند به نکاتی چند اشاره ای بسیار کوتاه می کنم.
تضعیف مقاومت ممنوع
1-گرچه ترور سید مقاومت و همراهانش داغی بر دلمان گذاشت اما بر این باوریم که به خاطر اولا ایمان و اراده و ثانیا ساختار و هندسه تشکیلاتی حزب ا...، مقاومت همچنان و پرتوان ادامه خواهد داشت همچنان که پس از ترور سید عباس موسوی و خانواده اش توسط رژیم جنایتکار صهیونی، ادامه یافت، بلکه این مقاومت توفنده تر و موثرتر شد تا آن جا که حزب ا... توانست در سال 2000 جنوب لبنان را از اشغال صهیونیست درآورد و در جنگ های33 روزه در سال 2006 طعم شکست بزرگ و تلخ دیگری را به رژیم غاصب صهیونی بچشاند. ادامه هدف قراردادن شهرک های شمال فلسطین اشغالی و حتی«حیفا» و«تل آویو» نشان دیگری از اراده و ادامه حیات پرتوان حزب ا... حتی پس از شهادت سید عزیز و بزرگ مرد محور مقاومت است.بنابراین، بزرگ نمایی رژیم صهیونی و دمیدن ضعف در پیکره مقاومت و نادیده گرفتن و حتی کم و کوچک شمردن دست آوردهای بزرگ محور مقاومت، اقدامی بسیار نابخردانه و پرضرر است؛ کاری که همه منافعش به جیب رژیم جنایتکار صهیونی، آمریکا و دیگر حامیانش واریز می شود!

جهاد رسانه ای
2-تلاش موثر در عرصه رسانه ها خصوصا فضای مجازی برای ادامه و تقویت همراهی مردم کشورهای مختلف در مخالفت با کشتار و قتل عام مردم غزه و تجاوز به لبنان «کارویژه ای» بس موثر برای تقویت روحیه مقاومت اولا و ثانیا استمرار مقابله با رژیم خونخوار و متجاوز صهیونیستی است، پس در این شرایط حساس لحظه ای از این جهاد رسانه ای نباید غافل بود خصوصا فعالان عرصه رسانه.
مدافعان حقوق بشر به پا خیزند
3-تلاش های علمی و موثر حقوقی برای به تکاپو درآمدن سازمان های حقوقی بین المللی توسط حقوق دانان خصوصا در عرصه حقوق بین الملل ضرورتی فوری و انکار ناپذیر است چنین انتظاری از جامعه حقوق دانان عزیز کشورمان بسی به جاست.اقدامی که باید در منطقه ،جهان اسلام و جهان عملیاتی شود.
«امت سازی» تنها چاره اساسی
4-اقدام مردم کشورهای اسلامی برای همدلی و هم افزایی بیشتر با هم دیگر و اقناع حاکمان وسران این کشورها برای حرکت به سمت«امت سازی» و در نهایت شکل گیری امت واحده تحت پرچم توحید، قرآن و نبوت حضرت ختمی مرتبت برای مقابله با هر گونه ظلم وستم وتجاوز به حریم انسان و انسانیت، اساسی ترین چاره برای رهایی از نظام سلطه اولا وثانیا رهایی از جنایت های رژیم غاصب و نابودی آن است. البته که نقش بی بدیل علما و حوزه های علمیه ومجامع علمی جهان اسلام می تواند و باید اولین اقدام موثر در این زمینه باشد.
خودزنی نکنیم
5-آیا نصرا... عزیز راضی است؟!
این درست که رژیم صهیونی با استفاده از «نفوذی ها» وابزار مدرن پیشرفته و شاید حتی بهره گیری از «هوش مصنوعی» ابتدا چندهزار پیجر را در لبنان منفجر کرد وپس از آن با فاصله ای کوتاه و معنی دار به اقدام جنایتکارانه ترورسید مقاومت و همراهانش دست زد و دل همه عزت طلبان وآزادی خواهان را به داغی سنگین مبتلا کرد، اما سنگینی این داغ نباید عقلانیت لازم برای تحکیم اراده مقاومت را خدشه دار کند و بعضی در خارج از ایران و برخی در کشورمان حرف هایی نه چندان مبتنی بر واقع و ژرف نگری بر زبان برانند آن گونه که هر یک دیگری را در به وقوع پیوستن این جنایت بزرگ دارای نقش و سهم بداند. بله این واقعیت کاملا روشن و آشکار است که تمامی مواضع در تمامی جوامع خصوصا در عرصه بین المللی توسط هر شخص خصوصا افراد موثر باید کاملا حساب شده، متقن، سدید، بازدارنده و نشان دهنده آینده نگری و برخورداری از روحیه بالای مقاومت و مقابله با هر ظالم و جنایتکاری باشد و به موقع و به جا تذکرات لازم داده شود، اما انداختن توپ به «زمین خودی» و حتی ناخواسته «پاس گل» به دشمن دادن قطعا خلاف عقل و مصلحت و قدرت بازدارندگی و شکست دشمن در عرصه «روان» و «میدان» است. آیا چنین کارهایی روحیه مردم و مقاومت در منطقه را تقویت می کند؟! آیا روح مطهر و ملکوتی شهیدان مقاومت و آزادگی از «مغنیه» سردار دل ها گرفته و دیگران تا «هنیه» و «نیل فروشان» و تا سید مقاومت سید حسن نصرا... از اختلاف و خودزنی و...راضی است؟!
جلوتر از فرمانده حرکت نکنیم!
6-آری این واقعیتی بس روشن وآشکار است که رژیم جعلی صهیونیستی به خاطر همه جنایت هایی که در طول 75 سال عمر پرنکبتش مرتکب شده و خصوصا ترور«اسماعیل هنیه» سید عزیز مقاومت و همراهانش و از همه مهم تر کشتار و قتل عام 41هزار انسان بی گناه طی یک سال اخیر در غزه محاکمه و مجازات همه جانبه و... سهمگین شود و طعم شکستی بس بزرگ‌تر را که به محور رژیم کودک کش صهیونی منجر شود، بچشد اما آیا زیر سوال بردن شورای عالی امنیت، نهادهای نظامی و ... کاری درست است؟ قطعا که چنین نیست. هرچند برخی از سر دلسوزی و داغ سنگینی که بردل هایشان و دل هایمان گذاشته شده، حرف هایی نه چندان از سر اطلاع و تحلیل درست بر زبان برانیم و بنویسیم، به هر صورت هیچ کس در هیچ جایگاه و پست و مقامی و هیچ تحلیلگر و دلسوزی قصد ندارد بر «فرمانده» که به معنای واقعی حکیم است و اشراف کامل بر«منافع و مصالح ملی» بر«منافع و مصالح جهان اسلام» و بر منافع و مصالح مردم مظلوم فلسطین و «محورمقاومت» دارد و مدیر و مدبر و شجاع و زمان شناس و البته «مرد میدان» عرصه های سخت است و استاد مکتب حاج قاسم و مکتب سید حسن نصرا...است سبقت و پیشی بگیرند. 
ان شاءا... چنین است و باشد، به امید محو رژیم غاصب صهیونیستی
هم اکنون حدود ساعت 20 سه شنبه 10 مهر 1403 و قبل از چاپ و انتشار این یادداشت طی خبری از صدا وسیمای جمهوری اسلامی خبر موشک باران تل آویو و بخش های دیگری از سرزمین های اشغالی توسط نیروی هوا فضای سپاه اعلام شد بدون هیچ مقدمه ای اطلاعیه مهم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و این خبر مهم ضمیمه و زینت این یادداشت می شود. در بخشی از اطلاعیه سپاه آمده است: پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب ا...سید حسن نصرا... و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1171329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبرهای خوب وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه آزادی و وام ازدواج و اشتغال

وزیر نفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر اقتصاد: نباید از مشاغل خرد مالیات گرفت

رییس سازمان امور مالیاتی: هزینه‌های کشور بر دوش سازمان مالیاتی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و منطقه 6 کشور منصوب شد

حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در آسایشگاه‌های جانبازان

گوناگون/ طوطی‌های گرسنه با گاز گرفتن سیمها، برق یک شهر را قطع کردند!

جمعی که پر برکت است...

سرگردانی دردناک خرس قطبی در میان یخ های آب شده قطبی

«یک سال» در نزدیکترین سیاره فراخورشیدی «3 روز» طول می‌کشد!

در آتش انتقام ما سوخت، داغ ذلّت به گُرده‌ها زد

پیام ایران به سفارت سوئیس پس از حمله دیشب: آمریکایی‌ها خودشان را وارد نکنند

جزئیات اهداف و موشک‌های عملیات وعده صادق 2 از زبان وزیر دفاع

اعتراف صهیونیست‌ها به کشته شدن 4 نظامی در کمین حزب‌الله

گوترش خواهان ممانعت از جنگ فراگیر در لبنان شد

انتقام گرفتیم!

حمله انتقامی به اسراییل

ترور هم زمان با تهدید

ثبت روز کیش در تقویم ملی کشور به جدیت پیگیری می شود

بازار سهام آسیا تاب نیاورد

لغو تمام پروازها در سراسر کشور تمدید شد

«والسّیّدُ الحسن، للثارِ مؤتمن» با نوای میثم مطیعی

گوناگون/ حراج قدیمی‌ترین طراحی «میکل‌آنژ»

ترس و حیرت خلبان هنگام عبور جنگنده مافوق صوت سوخو

سنجش سرعت پیر شدن و زمان مرگ با آزمایش سلول‌های گونه!

سخنان دلنشین دکتر قمشه ای

پاسخ عراقچی به یک سوال؛ آیا ایران پیش از حمله به رژیم صهیونیستی، آمریکا را مطلع کرد؟

فرزند شهید نیلفروشان: پیکر پدرم هنوز شناسایی نشده و رزمندگان مقاومت در حال جست‌و‌جو هستند

دیدار جمعی از نخبگان، استعدادهای برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور با رهبر انقلاب

نماینده اسبق مجلس «استاندار گیلان» شد

تلاوت آیات قرآن توسط یکی از نخبگان جوان در دیدار با رهبر انقلاب

واکنش سخنگوی دولت به عملیات وعده صادق 2

ویژگی موشک‌های ایرانی که در عملیات وعده صادق 2 استفاده شد

وحیدی: جمهوری اسلامی فقط مراکز نظامی را هدف قرار داد

عارف: باید موانع اداری ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور به داخل کاهش یابد

نیک‌بین خطاب به سپاه: لطفاً کمی از زمین‌های فلسطین اشغالی را باقی بگذارید تا در آن نماز بخوانیم

پنتاگون: جنگ اوکراین اعتبار جهانی واشنگتن را زیر سوال برده است

عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه تحرکات مرزی نظامیان اسرائیل

انفجار در یکی از فرودگاه‌های ژاپن

حملات مهیب حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شهادت 95 تن دیگر

موشک‌های هدایت‌شونده «قدس5» به عمق اراضی اشغالی اصابت کردند

سپاه پاسداران جنازه اسرائیل را دفن کرد

سرمقاله شهروند/ جمهوری‌اسلامی صهیونیست‌ها را به سختی مجازات کرد

سرمقاله آرمان ملّی/ ایران و قدرت بازدارندگی

سرمقاله جام جم/ جهان،شاهد انتقام

پاسخ تهران، لرزش تل‌آویو

بیت‌کوین به 61 هزار دلار سقوط کرد

گوناگون/ آویز طلا 2400 ساله

نحن شیعه علی ابن ابی طالب فی العالم