ایران پرسمان

آخرين مطالب

سرمقاله کیهان/ ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی! تحلیل روز

سرمقاله کیهان/ ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  بزرگنمايي:

ایران پرسمان - کیهان / « ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی! » عنوان یادداشت روز در روزنامه کیهان به قلم دکتر محمدحسین محترم است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1- این جمله تاریخی پرمعنی و عمیقا استراتژیک رهبر معظم انقلاب که در اولین واکنش به عملیات «وعده صادق» فرمودند«موضوع اصلی ظهور و اثبات قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی است، نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که موضوع دست دوم و فرعی است»، اولا نشان می‌دهد که سطح مطالبه رهبری از نیروهای مسلح خیلی بالاتر از سطح مطالبه مردم است و حاکمیت امنیت و عزت کشور چندین برابر مردم دغدغه دارد. جامعه منتظر شلیک چند موشک به اهداف اسرائیلی بود تا حالشان خوب شود و احساس عزت و غرور کنند، اما رهبری و فرماندهی کل قوا به عزت و غرور و افق بالاتری و به ظهور و اثبات قدرت ملت ایران در جهان می‌اندیشد و به دنبال تحقق و تثبیت آن است. ثانیا وقتی تعداد موشک‌های شلیک شده و اصابت کرده که مسئله دوم و فرعی است این همه تاثیرات در منطقه و جهان گذاشته، باید عمیقا متفکر و متذکر شویم که موضوع اصلی چه تاثیرات و تغییراتی در جهان ایجاد کرده و می‌کند؟! لذا از حالا به بعد این تعبیر راهبردی رهبرمعظم انقلاب مبنای تمام تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نظامی-سیاسی-رسانه‌ای و تحلیلگران بین‌المللی و منطقه‌ای چه در تحلیل وضعیت میدان و قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و چه در حوزه دیپلماسی سیاسی- اقتصادی ایران و چه در پیوست و تبیین سیاسی - رسانه‌ای آنها است. چراکه عملیات «وعده صادق» از یک طرف «چهره ستودنی از ملت ایران» در جهان را به نمایش گذاشت و «حیثیت ملت ایران» را 
در چشم دنیا برجسته کرد و از طرف دیگر دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل را بشدت سردرگم و عصبانی و ناراحت کرده است، تاجایی که از مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی تا ABC News و BBC اذعان کردند «ایالات‌ متحده بر این تصور غلط تکیه کرد که رهبر ایران محتاط است و هرگز دستور حمله مستقیم به اسرائیل را نمی‌دهد، اما باید پذیرفت که شخص آقای خامنه‌ای با قاطعیت عمل کرد و قدرت ایران را به نمایش گذاشت و با علی رغم بیشترین تحریم‌های بین‌المللی، کاری کرد که همه اعراب با بیش از نیم میلیارد جمعیت در 75 سال نتوانستند انجام دهند! اکنون این تصور غلط آمریکا از قدرت ایران نیازمند ارزیابی مجدد است». این ظهور و بروز قدرت ایران در عرصه بین‌المللی همان «برد ژئوپلیتیک» است که در تحلیل تمام تحلیلگران و رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و سخنان مقامات رسمی و سیاسی جهان و حتی خود دشمنان ایران نمود پیدا کرد که از
«ظهور طوفان‌الاقصی» تا «اثبات وعده صادق» به آن اذعان کرده‌اند که «با حمله ایران به اسرائیل، معادله قدرت دستخوش تغییر شد و بسیاری از مسائل را دگرگون کرد و امروز همگی باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسند...!». این به رسمیت شناختن و ظهور و اثبات قدرت ایران را هم می‌توان از سکوت سخنگوی کاخ سفید در برابر سؤالات خبرنگاران درخصوص قدرت ایران حس و هم می‌توان از عمق عصبانیت شبکه صهیونیستی اینترنشنال به خوبی درک کرد که گفت« وحشتناک و باورنکردنی است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار مرگ‌ بر‌آمریکا می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند»! معنای سخن رهبرمعظم انقلاب در اولین واکنش رئیس‌جمهور فرانسه بعداز عملیات وعده صادق به آغاز تغییر نظم نوین جهانی تجلی پیدا کرد که اذعان می‌کند«اروپا باید واقعیت تغییر پارادایم در جهان و صحنه ژئوپولیتیک جدید را بپذیرد وگرنه رو به ‌فناست»! تاکنون براساس صدها دلیل مستند و قرائن موجود از جمله اذعان خود آمریکایی‌ها گفته بودیم که هژمونی آمریکا رو به افول است، اما حالا اروپایی‌ها هم اذعان می‌کنند که آنها نیز رو به افول هستند! روزی تئودور هرتزل پایه‌گذار رژیم صهیونیستی گفته بود «دولت یهود در فلسطین، قلعه اروپا در برابر آسیای وحشی است»! حال بعداز عملیات وعده صادق با برعکس شدن روند توازن قدرت، خاخام دولت صهیونیستی اسرائیل اذعان می‌کند«نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم»!. با اثبات قدرت ایرانِ«قوی و مستقل»، این غربِ شکست خورده در دفاع از موجودیت اسرائیل است که از این به بعد باید هزینه‌های گزاف سیاسی، اجتماعی، نظامی، راهبردی و مالی این «قلعه»ای که می‌بایست مدافع آنها باشد، بپردازد. عمق این تحلیل رهبرمعظم انقلاب را باید در توئیت یک کاربر عرب دید که نوشت: 

لینک کوتاه:
https://www.iranporseman.ir/Fa/News/1115365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم تاریخ/ روز بزرگداشت "حکیم عمرخیام نیشابوری"

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تمرین فضانوردان ⁧آرتمیس⁩ برای بازگشت به ماه، با لباس و ابزار جدید

فروش 350 میلیاردی نمایشگاه کتاب

رئیس جمهور: مشکلی در کشور نیست که نتوانیم حل کنیم

شماره جدید خط حزب‌الله؛ کدام مجلس در رأس امور است؟

فرمانده کل ارتش با امام جمعه پاوه دیدار کرد

رئیس جمهور: حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهداست

انسداد مرزهای شرقی با احداث دیوار و پرواز پهپادها

تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه 86 ارتش

سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط ارتش یمن

افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟

بودند کسانی از همین خاندان ولی مورد عنایت امام رضا(ع) قرار نگرفتند! مَحرم ولایت

تفسیری نادرست و عافیت‌طلبانه از «انتظار فرج»

اعتراف سرباز آمریکایی به سرقت در روسیه

10 پرسش ساده درباره پرونده‌ای پیچیده

نمایشنامه‌ای که اردوغان تغییر داد

قیمت تخم مرغ چند؟

افسردگی جوامع مدرن

4گوشه دنیا/ شکار تصادفی یک کوسه 4متری

میدان شهدا در دانشگاه جورج واشنگتن!

تصاویری از سگ ماهی غول پیکر استرالیایی

4گوشه دنیا/ آخرین قبیله آدم‌خوارها در جهان

برپایی نماز جماعت در دانشگاه دولتی یوسی‌اِل‌اِی آمریکا

امام فرشته‌ها کیست؟

اخلاق به زبان ساده

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

تصاویری از یکپارچه سازی چهارمین فضاپیمای Starship

داستانک/ عظمت در چگونگی دیدن است

واکنش ایران به ادعای مجدد اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه

شلیک به 3 تروریست اسرائیلی با آر پی جی

ادعای فرمانده آمریکایی: روسیه نیروی کافی برای پیشروی گسترده در اوکراین ندارد

پیام ویدئویی حزب الله لبنان: دژهای خیبر فروخواهند ریخت

هراس فرماندهان اسرائیلی از «جنگ ابدی» در غزه

«عدم تخصیص ارز» یا «احتکار» موبایل؛ دلیل التهاب بازار موبایل چیست؟

جایگاه جدید سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران مشخص شد

بارش شدید باران در حرم رضوی

یک رصد از کهکشان قنطورس در فاصله‌ی 12 میلیون سالِ نوری از زمین

شفق قطبی را در کجا میشه دید؟

چون زلف توام جانا در عین پریشانی

باز هم جلیل محبی علیه رائفی پور توییت زد

خاطرات هاشمی؛ دلخوری خاتمی از شمخانی

ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد

حواشی سفر امروز رئیس جمهور به استان مازندران

نماینده حماس در ایران: اگر صبر و ایمان و مقاومت باشد، امداد‌های غیبی هم خواهد آمد

اقدام عجیب و خبرساز علی شمخانی در یک مراسم

باهنر: دوره توسعه کشور با پول نفت، تمام شده است

نیویورک‌تایمز: غرب گروسی را میانجی گفت‌وگو با ایران قرار داده است

پاریس باکو را متهم به دخالت در ناآرامی «کالدونیای جدید» کرد

تصاویری خاص از پوتین و شی جین پینگ در یک محیط غیر رسمی